Full version: SLUTA BANTA!
SkaparStugan2
Det är ingen ide att banta på kvällen,för man går ju ändå upp på morgonen!
ingrid fuxwall
Vad vill du med detta inlägg?

Bara nyfiken
Vippan
rotfl.gif kul därför jag har nattjobb
Netha
CITAT (SkaparStugan2 @ 30-03-2008, 20:23) *

rotfl.gif
Aqvakul
rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
Bettis

giggle.gif så sant så sant
Alba
Härligt att bli uppiggad så här på kvällkvisten. rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
DragonLady
Äta bör man annars dör man... äter gör man ändå dör man.. g.gif giggle.gif
SkaparStugan2
CITAT (ingrid fuxwall @ 30-03-2008, 20:24) *
Vad vill du med detta inlägg?

Bara nyfiken
Hej Ingrid! Jo jag satt och undrade varför man bantar egentligen? Är det för sin egen skull eller för någon annans?Varför kan vi inte vara nöjda med hur vi ser ut! Själv skulle jag inte börja banta för att behaga någon annan.
*Stintan*
Jag tror att man bantar för att kunna få må bättre.
rahmat2
CITAT (SkaparStugan2 @ 30-03-2008, 20:53) *
Hej Ingrid! Jo jag satt och undrade varför man bantar egentligen? Är det för sin egen skull eller för någon annans?Varför kan vi inte vara nöjda med hur vi ser ut! Själv skulle jag inte börja banta för att behaga någon annan.

tummenupp.gif bravo.gif
Chamomille

Det var ju roligt. giggle.gif
rahmat2
CITAT (SkaparStugan2 @ 30-03-2008, 20:53) *
Jo jag satt och undrade varför man bantar egentligen? Är det för sin egen skull eller för någon annans?Varför kan vi inte vara nöjda med hur vi ser ut! Själv skulle jag inte börja banta för att behaga någon annan.

Svar på två frågor kan vara svar på trådens syfte också.

1) mellan man och kvinna vilken bantar mest?
2) Mellan män och kvinnor vilka har värsta sociala, politisk och juridiska rättigheter i världen?
Chamomille
Varför skulle du behaga någon annan för, du kan ju börja med att behaga dig själv? Är man nöjd med sig själv så kan man strunta i vad andra tycker.
Sen tror jag den här tråden var menad som ett skoj.
Miamamma
[attachment=16024:funny_pi...atty_bbv.jpg]
*Stintan*
Miamamma är det du som har snott min våg jag undrade just vart den tagit vägen giggle.gif
SkaparStugan2
CITAT (Chamomille @ 30-03-2008, 22:00) *
Varför skulle du behaga någon annan för, du kan ju börja med att behaga dig själv? Är man nöjd med sig själv så kan man strunta i vad andra tycker.
Sen tror jag den här tråden var menad som ett skoj.

Mitt i prick Chamomille! Tråden var menad som ett skoj! Det var absolut inte min mening att kränka eller såra någon! Om någon har känt det så,ber jag om ursäkt för det!
Biggan_

rotfl.gif a0a.gif rotfl.gif
Betty

Tack!! bravo.gif Du har räddat alla mina smarriga kvällsfikor (heter det så i flertal...?) Nu kan jag fortsätta proppa i mig med gott samvete! rotfl.gif
Miamamma
[attachment=16047:yg170.gif]
Miamamma
[attachment=16049:lessweight.gif]

[attachment=16050:post_105...97407409.gif]
Chamomille
Dom var roliga Miamamma biggrin.gif . Jag ska nog ställa mig på ena benet nästa gång jag väger mig. Smart!
SkaparStugan2
Jag har läst massor av bantnings recept. Det enda som smalnar är ögonen.
Farbror Blå
Tja, varför banta, träna å lyfta sej för andra? Det är väl ens eget välbefinnande man vill åt?
Förresten funkar inte bantning, eftersom det i begreppet ingår en annorlunda diet/viktminskningsmetod under en begränsad tid, vilket är korkat. behöver man minska ner sig kraftigt är det en livslång förändring i kostvanor som gäller.

men men.. bättre att lyfta sej än att...

släppa sej?
gunvor
så där ja - nu har jag ätit en rejäl chokladbit så jag orkar sova!
Eva i Skåne
CITAT (Farbror Blå @ 07-04-2008, 21:52) *
men men.. bättre att lyfta sej än att...

släppa sej?[/b]

rotfl.gif Lika roligt som första inlägget.
SkaparStugan2
"Min vikt är perfekt till min längd - som varierar"
*Stintan*
Fick höra idag att jag inte är fet utan "lite lagom mullig", vad som nu menas med det men jag blev iallafall glad giggle.gif
SkaparStugan2
Hört på bussen, X är inte tjock hon är bara lite fluffig! smiley_small_hug.gif
Boxer
CITAT (SkaparStugan2 @ 09-04-2008, 08:05) *
Hört på bussen, X är inte tjock hon är bara lite fluffig! smiley_small_hug.gif

biggrin.gif Den ska jag komma ihåg tummenupp.gif

Kajsa i Arvika
Hur var det barnbarnet sa om mormodern..? "Hon har långt in till skelettet.. " giggle.gif Kan ju va bra om man trillar och slår sej ibland...
buffy
"Tja, varför banta, träna å lyfta sej för andra? Det är väl ens eget välbefinnande man vill åt?"

Hur man tror att andra uppfattar en är inte oväsentligt för ens välbefinnande. Det gäller ju inte bara hur man ser ut utan också hur man uppför sig, hur man sköter sina barn, sitt jobb, sin tomt osv. De flesta av oss lever ju inte som enstöringar långt ute i skogarna.
Lisbeth zon2

tummenupp.gif
Anma
CITAT (buffy @ 09-04-2008, 09:56) *
"Tja, varför banta, träna å lyfta sej för andra? Det är väl ens eget välbefinnande man vill åt?"

Hur man tror att andra uppfattar en är inte oväsentligt för ens välbefinnande. Det gäller ju inte bara hur man ser ut utan också hur man uppför sig, hur man sköter sina barn, sitt jobb, sin tomt osv. De flesta av oss lever ju inte som enstöringar långt ute i skogarna.

Men om man ser ut på ett visst sätt, sköter tomten exemplariskt mm.mm för andras skull istället för sin egen bör man nog fundera på hur det står till med självkänslan... Jag menar att om man är som man är för att behaga andra och inte för att man själv vill vara en bra människa så har man nog ingen bra självkänsla.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon