JohannaR
Jag planerar att så gräs nästa helg och undrar, ska jag täcka nysådden med fiberduk eller ej. Området som ska sås är ca. 200 kvm (trädgård i Sthlm). Jag har hört att gräset gror fortare med hjälp av fiberduk samt att fåglar hålls bort från gräsfröna (jag har sett att fåglar bökar runt i den öppna jorden redan nu men de är kanske mest ute efter maskar). Jag har dock även hört att man inte ska ha fiberduk för att de då blir för tätt med risk för mögel. Vad tror ni blir bäst?
Elanor
Jag har använt fiberduk i min förra trädgård och inte haft några problem med möbel. Duken är ju så lätt - den blåser upp och jag tror att luft cirkulerar ganska bra under. Tänkte faktiskt pröva i min nya trädgård också på ett ställe där den tidigare ägaren haft en bil stående under lång tid. Tror du att man kan så gräs i Stockholmsområdet redan till nästa helg?

Elanor
DragonLady
En sådan rätt stor yta hade jag låtit bli duk.. var noga med vattningen bara, sedan kommer du nog att få stödså lite här o där där det blivit lite glest.
Sätt upp några pinnar med gamla cd skivor hängandes så håller sig de flesta fåglar borta.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon