Bar ner alla ”ettfrökrukor” som jag donade med i veckan i hobbyrummet. Svårt att få ordning på dem i Böle.
Frösådderna i mitt lilla näste var på G. Men så himla kul att nästan alla innefrösådder var på väg upp. Många till och med så att klarplasttaket (eller heter det locket?) kunde lyftas av och jag kunde placera dem under lysrören. Åker tillbaka till byn i morgon så Eva får kolla vattningen i veckan.
Påskveckan, som här är veckan efter påsk, var den vädermässigt finaste på flera år. Dessutom är vi härligt uttröttade efter att ha varit farmor och farfar från långfredagen. Till kommande helg blir vi Ahkka och Ajja för nästa barnbarnsbesök. Så härliga ungarna är! Men det tar på krafterna. Inte tusan minns jag när vi hade två i samma åldrar. Inte var det jobbigt inte. Det bara var så. Det där med avtagande fertilitet är nog bra uträknat.
Jo, angående fertilitet. Köpte Cocktailtomater någonstans och de var urläckra. Jag tog frön och satte. Kan det bli lika läckra små rödingar måntro eller är det ickefertila frön eller någon F1 variant? Den senare torde då ge vad som helst om det gror. Utländska tomater.
Våren är i annalkande. Snötäcket har sjunkit ca en decimeter. Gissar att i morgon kan jag inte köra ner bilen för det är nog rena glansisbanan ner till huset. Tjälskjutningen har gjort att hängrännan över bron (farstubron alltså, men här slösar vi inte med ord) har rest sig lite på fel ställen pga tjälskjutningen som just nu börjat krypa på djupet. Resultat att det rinner över precis mitt i entrén. Snabba rusningar och iskalla droppar i nacken.
Men hääärligt.
Nu är jag less skoteråkandet och börjar bli grävsugen.
Så det så