Full version: Har du ÅNK?
Lilla Birka
Allt fler har diagnosen ÅNK. Känner någon igen sig?

Så här är symptomen:

Jag bestämde mig för att tvätta bilen. När jag var på väg ut i garaget, upptäckte jag posten i hallen.

Jag kollar posten innan jag tvättar bilen, säjer jag till mig själv och lägger bilnycklarna på bordet, kastar reklamen i papperskorgen och märker att den behöver tömmas.

Därför lägger jag räkningarna och ett brev med en svarsblankett på bordet och bestämmer mig för att tömma papperskorgen först.

Eftersom jag trots allt går förbi en brevlåda när jag ska till pappersinsamlingen kan jag lika gärna posta svarsblanketten. Men då behöver jag en penna.

Mina pennor ligger på skrivbordet i arbetsrummet, så jag går in dit och hittar en flaska juice som jag börjat dricka ifrån. Jag ska börja leta efter pennan, men först måste jag flytta på juicen, så jag inte råkar spilla på skrivbordet.

Juicen håller på att bli varm och bör sättas in i kylskåpet. På väg till köket med juicen får jag syn på en blomma som står på bänken. Blomman behöver vatten så jag ställer ifrån mig juicen på bordet.

Då ser jag mina glasögon som jag har letat efter hela förmiddagen.Det är bäst jag lägger dem på mitt skrivbord, men först ska jag vattna blommorna.

Jag lägger glasögonen på köksbänken och fyller vattenkannan med vatten då jag plötsligt får syn på fjärrkontrollen till tv:n. Någon har lagt den på köksbordet. Ikväll när vi ska se på tv kommer vi att leta efter kontrollen men ingen kommer att hitta den.

Jag bör lägga den där den ska vara, men först ska jag vattna blommorna. Jag häller lite vatten i vasen, men det mesta hamnar på golvet.Jag lägger tillbaka kontrollen på bordet för att leta efter en trasa.

Så går jag ut i hallen igen för att komma på vad jag hade tänkt göra.

Vid dagens slut är bilen fortfarande smutsig, svarsblanketten har inte blivit postad, det står en flaska varm juice på bänken, blommorna är vissna, jag kan inte hitta någon penna, jag kan inte hitta fjärrkontrollen till tv:n, jag kan inte hitta mina glasögon och har inen aning om var jag lagt bilnycklarna.

Jag försöker komma på varför det inte blev något gjort idag. Det är förbluffande för att jag vet att jag varit upptagen hela dagen och jag är helt FÄRDIG. Jag förstår att detta är ett allvarligt problem, och jag ska söka hjälp för det, men först ska jag kolla min mail.

Kan du vara snäll och göra mig en tjänst?

Skicka detta meddelande till alla som du tror har glädje av det, för jag kan inte komma ihåg vem hag redan har skickat det till!

(Det här bladet fick jag för c:a ett år sedan, men jag hade glömt var jag lade det giggle.gif )
Boxer
biggrin.gif

Om jag har! Det är uppkallat efter mig blink.gif duh.gif
Magdis
Jag har nog STÅNK istället; Stress och åldersrelaterad nedsättning av korttidsminnet smile.gif
Solstorm
Uschianamej. Precis så är det.
*Stintan*
laugh.gif Japp sjukdomen lider jag absolut av.
Cathis
Äntligen, tack Lilla Birka, nu vet jag vad det är jag lider av rotfl.gif
Netha
Även om ... så skulle jag aldrig erkänna det. angel_not.gif
zissi
yes.gif
Anma
Jag har VÅNK...
Aqvakul
Det låter väldigt mkt som jag..... blink.gif
Gillan
Oj då! Där fanns ett och annat symptom som stämmer väl överens med mig ja...............fast det får nog bli VÅNK här med sleep.gif
Eva-Helene
Jo o då! Om jag har bråttom för att jag :ska få besök; ska åka iväg någonstans; har en tid att passa; är förkyld eller .......................... så blir det ännu värre!
Bettis
devil.gif ja, det är nog jag crying.gif
ninnisky
Vad var det tråden handlade om..... dunno.gif
Biggan_
Jodå, nog känner man igen detta! Brukar undra på kvällen vad jag egentligen gjort på dagen. rolleyes.gif
Aqvakul
Fast i mitt fall så vet jag inte hur åldersrelaterat det är. Började vimsa till saker redan i späd ålder..... unsure.gif
Alba
rotfl.gif rotfl.gif

Stackar alla ni som lider av detta flirting.gif

Det har aldrig hänt mig.......ska läsa lite på Odlas forum....men få se nu....oj då fröplantorna måste vattnas....vattenkannan....vem har flyttat den......åh diskmaskinen är inte töm....måste göra det innan jag vattnar
osv osv.....ja listan kan göras lång.

Men nej....jag lider inte av ÅNK giggle.gif
Boxer
CITAT (ninnisky @ 31-03-2008, 11:58) *
Vad var det tråden handlade om..... dunno.gif

Tråden? wacko.gif
pejori
CITAT (Boxer @ 31-03-2008, 22:19) *
Tråden? wacko.gif

VA???... Vad pratar ni om? confused.gif
Sjuk? jag?...Inte då nono.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon