Carina
Hej!

Har hästgödsel i massor. Bara att hämta för den som vill ha.
Finns mellan Trollhättan och Sollebrunn.

Mvh/Carina
Hannele
Där var jag förra veckan! smile.gif
Adri-Anne
Attan att Du bor så långt bort!! wink.gif
Ella
Jag får leta efter ett närmre stall wacko.gif
Gossen Ruda
Svenskan är ett roligt språk ibland eller så är svenskarna dåliga språkmänniskor. Jag häller gräsmattegödsel på gräsmattan för att den skall växa bättre, krukväxtgödning på krukväxterna osv. Då är frågan, växer hästarna bättre om dom får hästgödsel? rolleyes.gif

Jag är inte spydig på nåt sätt och fattar precis vad du menar men pekar på språkgrodan. Kan man inte kalla det för hästskit istället eftersom det är det det är.

Mer tokigheter. En trälåda är gjord av trä, en plastlåda av plast. Vad är då en cigarrlåda gjord av? Eller en asklåda. En lerkruka är gjord av lera men vad gör man en blomkruka av? Ibland är det materialet, ibland är det användningen.
Susanne i Linköping
CITAT (Gossen Ruda @ 13-08-2003, 22:06)
Mer tokigheter. En trälåda är gjord av trä, en plastlåda av plast. Vad är då en cigarrlåda gjord av? Eller en asklåda. En lerkruka är gjord av lera men vad gör man en blomkruka av? Ibland är det materialet, ibland är det användningen.

Det finns fler tokigheter. Vad sägs om denna historia (som lär vara sann): en kille som turistade i Sverige och hade lärt sig en del svenska berättade om sina tidigare upplevelser här, bl a hade han varit ute och åkt i en vedbåt. Vedbåt?!? Stor förvirring, tills någon kom på att han menade träbåt! rolleyes.gif

Försök själv att redovisa för skillnaden mellan träd, trä och ved, så får du se! tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon