vesuvia
31-03-2008, 09:49
[attachment=16037:gummiplanta1.JPG]hej alla!
Jag har en större växt som jag är nyfiken på, den växer så det knakar.
Den är nu ca tre år och var från början väldigt svår att få till att klara sig sen kom jag på att den skall stå relativt solskyddat och den kräver mycket vatten. Plantan har vit klibbig sav. Bladen är lilaröda och som synes på bilden är den nu ganska stor. Planskolan här visste inte vad det var för sort och jag har sökt lite var stans efter namnet på denna.
Mvh Karin
Åsa, mälardalen zon 2
31-03-2008, 10:02
vesuvia
31-03-2008, 10:09
Hmmm... efter att ha tittat på länken så, ja varför inte en hel del bilder verkar till att stämma in på min växt.
tack tack
Sussie F-Flower
31-03-2008, 10:37
Hej vesuvia!
Jag har tittat på Din, tittat på länken och växterna som Åsa visade.
Jag har ju också några sådana, (och har aldrig vetat vad dom heter) men inte så lummig och fin som din.
Mina blad har i o f s inte så pass rödaktig nervstrimma som din, däremot ser min exakt ut som på de andra bilderna.
Har du sprayat dina blad med någon glansspray kanske? Dina blad ser väldigt blanka och fina ut.
vesuvia
31-03-2008, 13:54
hej!
Nä jag varken blankar eller sprayar mina plantor, jag har bara tur med ett sånt här exemplar som växer så det sprakar. Min skötsel är på denna, mycket vatten och akta för sol. Dessutom blir ännu mörkare röd när den får stå i skugga. Krukan har också betydelse har jag förstått den måste vara stor och bäst är tydligen en plastkruka där jag har mycket lecakulor i botten.
Mvh Karin
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.