MammaMattsson
Som rubriken lyder, jag har tittat runt på olika brittiska hemsidor, och speciellt på priserna. Antingen blir det ifrån Holland eller Storbritannien i så fall.

Plantorna har ett annat pris, kan man ju lugnt säga, och jag är van vid att handla via internet utomlands. En "Coral Charm" kostar från 690-995 kronor i Sverige, och i och med att vi handlar inom EU kommer ingen extra moms eller så på paketet.

Vi gör en intresselista NU så skall jag jobba vidare på saken, och att posta en barrotad planta vidare till dig om du inte bor i sthlm, är ju varken speciellt dyrt eller omständigt för mig.
Jag skall försöka hitta en handlare med många sorter att välja ibland..... sweatingbullets.gif

Som ni märker är jag för gruppköp, eftersom det blir billigare för alla!

Skriv i tråden om du är intresserad, det går ju alltid att hoppa av innan jag klickar i höst.
Anki V
Jag är klart intresserad om det inte blir allt för sent in på hösten....Norrland z 5.
/Anki
MammaMattsson
Jag tänkte att vi beställer i slutet av Augusti- början av September, vet ju inte hur lång tid frakten tar!
Maria82a
varför köpa brittiska pioner när www.pionexperten.se från danmark är närmare...där får du ju en coral charm för 227 kr.. och frakten är ca 160 kr för pionrötterna...

De har ju stort sortiment och man betalar till deras bankkonto i sverige.

MammaMattsson
CITAT (Maria82a @ 01-04-2008, 13:07) *
varför köpa brittiska pioner när www.pionexperten.se från danmark är närmare...där får du ju en coral charm för 227 kr.. och frakten är ca 160 kr för pionrötterna...

De har ju stort sortiment och man betalar till deras bankkonto i sverige.

Tack!

Öppen för alla förslag!

rissen
Javisst jag kan tänka mig att vara med.

Vi kan ju kolla pionexperten också som Maria 82a föreslog. De har vettiga priser och vad jag förstått av andra Odlaiter så har de varit av bra kvalitet.

Rissen

Blomstersmurfen
Jag är absolut intresserad!
ingrids
I princip behöver jag tre coral charm - om rabatten är färdiggrävd till september (vilket den borde vara.
(och varför, varför har de inte Green Halo som är så mycket ballare än Green Lotus)
Thé
Den här tråden fick mig på fall... hade aldrig hört talas om pionexperten innan, och hade inga tankar på att köpa några pioner. Men nu har jag beställt fem stycken till mig och en till min mor... blush.gif

Det är tydligen farligt att vara här inne och läsa...
renate
Jag såg pionexperten på mässan i Malmö,han hade fina plantor till rimliga priser.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon