Elinzon1-2
Jag har frö till tagetes, krasse, ringblomma, rosenskära, luktärt och sockerärt.

Tänkte sätta hälften till förkultivering och hälften direkt. Är det för tidigt att börja förkultivera i Göteborg nu?

Jag är dålig på att vänta. Har tomater, luktärtor, svartöga, silverek, rosenskära och riddarsporre igång under lysrör sedan en månad tillbaka. Nu vill jag plantera mer!

Mina rosenskära har fått ett karaktärsblad och har lagt sig ner, de växer fint, men gör en böj på stjälken så de vilar mot jorden. För lite näring, ljus, vatten???

Elinzon1-2
Mrs-E
Jag är av den åsikten att det ska planteras när man känner att det kliar i fingrarna biggrin.gif
Det som överlever, överlever ju yahoo.gif
mino
jag har varit snabb med att plantera alla fröer. Nackdelen med det är att det kommer att bli svårt att omskola alla, jag vet inte hur många krukor jag kommer att behöva om alla småplantor ska ha egna krukor. Hade varit bättre om man kunde plantera ut dem direkt där de ska vara men det är ju ett bra tag till det är varmt nog...
ingrid fuxwall

Bor ju ungefär som dig och sockerärtor sår jag alltid direkt, men man borde kanske testa flirting.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon