armander
01-04-2008, 06:53
Hejsan!
Jag är en ny medlem som har en liten fråga till alla er odlingsexperter. Vi har precis köpt ett hus som har rabatter som till synes inte blivit omhändertagna på flera år. Efter att ha rensat bort allt som jag vet är ogräs så återstår en mängd småplantor som jag inte kan identifiera. Är det någon som vet vad detta kan vara för något? Växterna är nu ca 5 cm höga (i Göteborgsområdet, zon 2) och har förtorkade pinnar från fjolåret som sticker upp här och var. Jag vore mycket tacksam för råd om jag ska rensa bort detta också, eller om jag bör låta dem stå.
/Akleja
[attachment=16101:GetAttachment.jpg]
Maggan H
01-04-2008, 07:20
Hej armander och välkommen till oss! Inte lätt när man köpt hus med trädgård man inte vet ett dugg om, men spännande! Hoppas du får många positiva örerraskningar. Jag gissar att din växt är en Praktlysing.
Och jag gissar på Dunört....ett ogräs.
/Anki
Hmm...ser ut som något jag också har en massa av, men inte har en aning om vad det är

Men... det kunde man ju ge sig tusan på att det var ogräs *s*
Lena i Torslanda
01-04-2008, 10:02
Praktlysing är det inte, den har inte blanka blad, däremot sätter jag nog en peng på Dunört jag med.
Håller nog med om dunört....
Ta bort de torkade pinnarna och vänta ett tag till innan du bestämmer om det är ogräs eller inte.............
ingrid fuxwall
01-04-2008, 21:20
Själv håller jag på och rensar bort en massa sådant så även jag tror det är ogräs
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.