Full version: Leonardo da Vinci
pleximaster
Är det någon som har erfarenheter av denna ros? Har planterat ett gäng så alla skötseltips är välkomna.

mvh plexi
svennis
En ögondragare. yes.gif
Har vunnit 'Rosariets bästa ros' flera i Trädgårdsföreningen.
Kajsa
Vacker ros som liknar de gammeldags rosorna, har flera och den kan bli 1 - 1.20 m såg jag förra sommaren, ska ha soligt, gödsel och bra jord.

Doftar en del, frisk en zon 4 ros, blir kraftig med många grenar
pleximaster
Tjusiga bilder! Kajsa!

Vad göslar du med? Ko på påse?

MVH plexi
AnnammA
Läckra bilder, Kajsa!!!

Jag har 3 st Leonardo d. V, som växer tillsammans i grupp, och jag brukar använda ko i påse, och gödla en gång precis efter beskärningen i samband med regn, och sedan en gång innan midsommar, också ko i påse... Och så går alla bananskal automatiskt till rabatter med rosor i.
Nackdelen med Leonado d.V., är att de inte doftar, men annars är det en frisk och vacker ros, som passar ihop med vackra perenner och ettåringar. (Jag brukar skola ut Cosmos. och införskaffa daggsalvia. Vackert och romantiskt!)

Leonardo2.JPG

Kajsa
Köper kogödsel på påse varje vår och så petar jag ner bananskal vår-höst, täcker med kompostjord på hösten.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon