Cassiopeia
Jag har sett att Blomsterlandet säljer våtservetter som ska användas för att putsa gröna växters blad med. Jag tycker det verkar vara en typisk onödig grej, och dyra var de med.
Själv brukar jag aldrig putsa mina växters blad... om de är dammiga ställer jag dem i duschen. Men... nu har jag skaffat en hoya med blad stora som assietter och de blev verkligen jättefula efter en dusch, fulla med vita fläckar av det torkade vattnet. Nu tog jag en kökshandduk och fuktade och torkade av bladen (och kände mig som en äkta växtnörd).

Putsar ni bladen på era gröna växter?
Är det någon som provat sådana där våtservetter?
Orkidétjuven
Jag ställer bara mina växter i duschen normalt sett, men fick möjligheten att prova det där servetterna ch de funkar bättre än olika typer av sprejer, riskerna för att de ska få köldfläckar är lika med noll typ. men visst, lite onödiga kanske. Men de växter jag provat på de blev glasiga och fina och de höll sig så länge med.
men nog inget jag skulle köpa.
Mollis
Jag har då använt lite matolja att putsa med, mina växter har inte tagit nån skada av det..
HelenN
Insidan av ett bananskal är superbra att putsa bladen med!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon