Monaxe
På GBG's lokalradio rapporterar man idag att Ostindiefararen är såld till Kina och finnas med på OS invigningen, (kan inte länka blush.gif ). Detta måste väl vara ett Aprilskämt? unsure.gif Eller -fear-.gif
Är det inte ett Aprilskämt så är det skandal, om det är ett Aprilskämt så blir jag mycket lättad....(och lurad)
MariaS
Det låter som ett typiskt aprilskämt.

Vilket iofs alla udda nyheter gör denna dagen. Man kan ju inte ens lita på politiken en sån här dag...
Piccante
Enligt TV4´s lokaltv för Göteborgs regionen så ska ju ostindiefararen tillbaka till Kina snart och tar samtidigt med sig djonken (den kinesiska restaurangbåten) som ligger i Göteborgs hamn. Djonken bogseras efter ostindiefararen för den ska till ett varv i Kina för renovering och ombyggnad. Så det stämmer säkert....
Aqvakul
Utgår från att det är ett skämt!
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag tro ju det är ett aprilskämt. Hörde imorse i radion om det och då hette det att Sveriges radio har biljetter till en sista resa med båten i skärgården. Och att man kan hämta biljetterna hos dom.....

Betty
Solklart att det är ett aprilskämt! rotfl.gif
Monaxe
CITAT (Betty @ 01-04-2008, 14:31) *
Solklart att det är ett aprilskämt! rotfl.gif

Hoppas att Du har rätt! tummenupp.gif

Om det är ett Aprilskämt tycker jag att det är ett smaklöst sådant, angry.gif med tanke på sitationen i Tibet inför det stundande OS...

Om det inte är ett Aprilskämt tycker jag att det är bedrövligt av samma orsak.

Aqvakul
CITAT (Monica i Kungälv @ 01-04-2008, 14:42) *
Hoppas att Du har rätt! tummenupp.gif

Om det är ett Aprilskämt tycker jag att det är ett smaklöst sådant, angry.gif med tanke på sitationen i Tibet inför det stundande OS...

Om det inte är ett Aprilskämt tycker jag att det är bedrövligt av samma orsak.

Lite "gnällig" idag? flirting.gif
Monaxe
CITAT (Aqvakul @ 01-04-2008, 14:44) *
Lite "gnällig" idag? flirting.gif

nej! Inte alls, solen skiner ju och det är vårvärme!
bahia1
Det är ett aprilskämt.
Folk som gick på det stod utanför radiohuset idag klockan 10 och trodde dom kunde köpa biljetter till en utflykt.
Nu kan du andas ut
Monaxe
TACK snälla bahia, nu lyser vårsolen ännu finare!

Usch vad lättlurad jag är... blush.gif
Tobb
Tror att man väntar med stora nyheter till dagen efter, om det inte är superviktiga?
Hannele
CITAT (Markus_H @ 01-04-2008, 13:45) *
Enligt TV4´s lokaltv för Göteborgs regionen så ska ju ostindiefararen tillbaka till Kina snart och tar samtidigt med sig djonken (den kinesiska restaurangbåten) som ligger i Göteborgs hamn. Djonken bogseras efter ostindiefararen för den ska till ett varv i Kina för renovering och ombyggnad. Så det stämmer säkert....

Jag hann inte ens besöka restaurangen, hoppas den kommer tillbaka.

[attachment=16121:6067Kina.jpg]
Aqvakul
CITAT (Hannele @ 01-04-2008, 17:12) *
Jag hann inte ens besöka restaurangen, hoppas den kommer tillbaka.

[attachment=16121:6067Kina.jpg]

Den försvinner nog inte. Det är med allra största sannolikhet ett aprilskämt!
Hannele
CITAT (Monica i Kungälv @ 01-04-2008, 13:39) *
På GBG's lokalradio rapporterar man idag att Ostindiefararen är såld till Kina och finnas med på OS invigningen, (kan inte länka blush.gif ). Detta måste väl vara ett Aprilskämt? unsure.gif

Då missade du, när de delade ut gratisbiljetter till Kina. rotfl.gif
Monaxe
CITAT (Hannele @ 01-04-2008, 17:44) *
Då missade du, när de delade ut gratisbiljetter till Kina. rotfl.gif

Sa ju att jag var lättlurad blush.gif blush.gif blush.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon