Full version: STOPPA KRIGET!
Piccante
Som tur är så byter de snart president i USA för denna krigshets måste få ett slut! Läste idag på CNN att CIA och Pentagon utpekar skatteparadiset Lichtenstein som en av ondskans axelmakter! Lichtenstein som tidigare har kritiserats av EU för sin banksekretess och skyddande av ekonomiska brottslingar uppges vara ett nav i Europa för Al-Qaidas verksamhet. Pengar som finansierar terrorism göms på konton i furstendömet.

Kongressen säger att USA kommer införa hårda ekonomiska sanktioner mot Lichtenstein under veckan men utesluter inte millitära insatser mot landet om det är nödvändigt för att tvinga furstendömet att samarbeta. Flera USA-allierade i Europa kommer lägga ned sina röster i FN men förmodlligen kommer Ryssland att lägga in sitt veto i säkerhetsrådet. USA utesluter dock inte att man kan attackera ändå för att slå anläggningar i landet. Om USA går till anfall så är det första gången sedan kriget på Balkan som amerikanska förband strider i Europa.

"Vi avser inte att invadera landet som i Irak men kommer slå till hårt mot alla mål som utnyttjas av terrorister på europeisk mark"
uppger kongressens talesperson April O´Fooly.
Aqvakul
1 april även i USA.....
KURT
Fast visst är CNN:s val av skämt intressant, det innehålle inte så lite korn av sannolikhet. Man kan vilken dag som helst vakna upp för att höra att USA har invaderat något nytt land här på jorden eller åtminstone hotat att göra det.
rahmat2
Tittade inte vilken dag idag var tills jag läste Aqvakuls inlägg. Nu får det räcka för dagen med mina inlägg innan jag går på en liknande 1:a april skämt!

PS. var jätte arg när jag läste Markus´s tråd. duh.gif
Piccante
Va tror ni jag skämtar ohmy.gif Verkar som om jag blir ensam i demostrationståget då....
rahmat2
CITAT (Markus_H @ 01-04-2008, 15:57) *
Va tror ni jag skämtar ohmy.gif Verkar som om jag blir ensam i demostrationståget då....

Jäpp!
Du blir väldigt ensam, där!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon