Stort tack för svaret !!! "Trädet" är bara en knapp meter högt men jag tycker det är väldigt fint så får jag inte oliver gör det inte så mycket (lite kul vore det ju dock

).
Har du mer tips om skötseln? Ska den ha mycket vatten under sommaren eller få torka till ordentligt emellanåt (den står under tak och jag har hållt den lite åt det torrare hållet hittills)? Näringsmängd och NPK-fördelning? Jag har inte planterat om den ännu utan den står i en ca 3 liters plastkruka med väldigt kompakt sand/lerjord (lite betongartad) så vattnet sjunker ner väääldigt långsamt. Är detta en bra krukstorlek och/eller jordtyp tror du? Jag tog några toppsticklingar för några veckor sedan och hoppas de rotar sig, vad bör jag plantera dem i för jord om/när (hoppas, hoppas) de får rötter?
En fundering oxå: om jag tar en stickling och får den att blomma så småningom, kan då det träd jag har och det nya pollinera varandra bättre eller är det fortfarande samma problem med självfertiliteten (det är ju i viss mån samma planta)?