Hejsan,
Jag har "stulit" en silverfärgad planta från min brors trädgård mellan Gottröra och Rimbo. Plantan är liten men kommer att bli som en buske eller ett litet träd typ "vindpinat". Bladen är alltså silverfärgade, kanske med någon dragning mot grönt och av normalstorlek. Något "vridna" kanske. Svår att beskriva, min bror sa att den hade bär på hösten men han mindes inte riktigt vilken färg. Jag tror dock mig minnas ha sett några svarta bär i fjol. Den verkar sprida sig villigt, troligen både genom rot och frö. Dyker upp lite var stans hos min bror. Vad kan detta vara????
Är Cilla trädbeskärare tillbaka förresten?
Undrande
Saga
Hej Saga,
Jag är tillbaka och försöker komma i ordning efter en intressant och skön semester i Skåne.
Kan tyvärr inte gissa vad det vindpinade silvriga kan vara, men det kanske andra kan.
Åsa, mälardalen zon 2
13-08-2003, 06:35
Silverbuske(Elaeagnus commutata) kanske
Bild från virtuella floran där du även kan läsa mera om växten :
http://linnaeus.nrm.se/flora/di/elaeagna/e...ea/elaecom.html
Eller är det ullvide elller ripvide?
Finns också i virtuella floran
Tack Så hjärligt! Silverbusken (Eleagnus..) var det, skall nu läsa mer om den....
Cilla, jag har skickat ett mejl till dig om trädbeskärning, har Du hunnit läsa det?
Tack för era svar!//Saga
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.