Hej Svennis!
Vet inte om det är mej eller nån annan Susanne du efterlyser, men jag är igen mitt i en vakperod och sover bort en stor del av dagen...
...... vilket är lite synd för NU har det ÄNTLIGEN blivit lite våraktigare hä uppe!! Lite snö finns kvar och det är sjutton så blött, men man ser i rabatterna att det börjar grönska och spira!! Alltid lika underbart!!
Jag har ännu inte tagit bort grankvistarna som jag täckt mina nyaste och känsligaste rosor med, men jag har lyft och kikat hur de har klarat vintern och det ser tack o lov lovande ut, inga dödsfall att rapportera ännu åtminstone!
Har alla dina klarat sig också?
Läste nånstans här att du redan har beskärt dina rosor så de skjuter väl nytt för fullt! Här blir det väl att ta sig ut endera dan och försöka frisera upp alla harskador.... nu senast har de varit och knipsat en stor del av Sanna, min kyrkogårdsros, och dessutom gnagt bort en stor del av barken på de grova grenarna vid marken.... det blir inga blommor på henne i år! SUCK!!!
Vilken ljuvlig ros du hade bild på här, den hade så klatschiga färger! Hur många rosor har du egentligen? Och göder du dem enbart med hönsgödsel? Läste nånstans att hönsgödsel inte direkt är det bästa för rosor, kanske man borde göra sig närmare bekant med nån bonde för att få tillgång till ko- eller hästgödsel?
Våraktigare hälsningar Susanne