Full version: Marinerad fläskfilé
Margaretha
Har nu sökt i hur lång tid som helst i mina kokböcker och på nätet och där finns en uppsjö med recept på marinerad fläskfilé. Den ska serveras kall på ett buffébord.
Problemet är att jag inte hinner provlaga och testa om det är ett bra recept. Har du någon favorit , som du skulle vilja dela med dig receptet till, så skulle jag bli jätteglad! confused.gif
elleave
_Den här är supergod! http://www.odla.nu/forums/index.php?showto...mp;hl=fläskfilé
rahmat2
CITAT (Margaretha @ 02-04-2008, 11:55) *
Har nu sökt i hur lång tid som helst i mina kokböcker och på nätet och där finns en uppsjö med recept på marinerad fläskfilé. Den ska serveras kall på ett buffébord.
Problemet är att jag inte hinner provlaga och testa om det är ett bra recept. Har du någon favorit , som du skulle vilja dela med dig receptet till, så skulle jag bli jätteglad! confused.gif

Får återkomma efter att jag tittat i mina recept!
Monaxe
Har skickat ett jättegott recept via PM.
Margaretha
Tack alla! Monica, jag försökte tacka dig via PM, men det ser ut att ha misslyckats, så jag gör så här i stället! thanks.gif
Monaxe
CITAT (Margaretha @ 06-04-2008, 13:24) *
Tack alla! Monica, jag försökte tacka dig via PM, men det ser ut att ha misslyckats, så jag gör så här i stället! thanks.gif

Hoppas att det blir bra!
Bettis
CITAT (Monica i Kungälv @ 02-04-2008, 14:42) *
Har skickat ett jättegott recept via PM.

Varför får inte vi andra se receptet ranting.gif rtfm.gif kan du inte lägga upp det flirting.gif snälla wub.gif
Monaxe
CITAT (Bettis @ 06-04-2008, 13:57) *
Varför får inte vi andra se receptet ranting.gif rtfm.gif kan du inte lägga upp det flirting.gif snälla wub.gif

OK!

Här kommer det...

Marinerad fläskfilé

600 g fläskfilé
1 msk olja
1 msk smör
1 tsk salt
1 krm svart peppar

Marinad
1 dl oliver
2 msk olivolja
2 msk balsamvinäger
2 msk honung
1 kruka ruccola

Bryn köttet i olja/smör. Häll i lite vatten och låt efterkoka i 10 min.

Fräs oliver i oljan, häll i balsamvinäger och honung, låt koka upp.

Skär köttet i skivor, salt och peppra. Häll över marinaden. Låt kallna. Låt gärna köttet stå över natten i marinad för bästa smak. Garnera med ruccola innan servering.
Bettis
thanks.gif så gott det låter, det ska jag testa thanks.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon