Har nu sökt i hur lång tid som helst i mina kokböcker och på nätet och där finns en uppsjö med recept på marinerad fläskfilé. Den ska serveras kall på ett buffébord. Problemet är att jag inte hinner provlaga och testa om det är ett bra recept. Har du någon favorit , som du skulle vilja dela med dig receptet till, så skulle jag bli jätteglad!
Har nu sökt i hur lång tid som helst i mina kokböcker och på nätet och där finns en uppsjö med recept på marinerad fläskfilé. Den ska serveras kall på ett buffébord. Problemet är att jag inte hinner provlaga och testa om det är ett bra recept. Har du någon favorit , som du skulle vilja dela med dig receptet till, så skulle jag bli jätteglad!
Får återkomma efter att jag tittat i mina recept!
Monaxe
02-04-2008, 13:42
Har skickat ett jättegott recept via PM.
Margaretha
06-04-2008, 12:24
Tack alla! Monica, jag försökte tacka dig via PM, men det ser ut att ha misslyckats, så jag gör så här i stället!
Monaxe
06-04-2008, 12:29
CITAT (Margaretha @ 06-04-2008, 13:24)
Tack alla! Monica, jag försökte tacka dig via PM, men det ser ut att ha misslyckats, så jag gör så här i stället!
Hoppas att det blir bra!
Bettis
06-04-2008, 12:57
CITAT (Monica i Kungälv @ 02-04-2008, 14:42)
Har skickat ett jättegott recept via PM.
Varför får inte vi andra se receptet kan du inte lägga upp det snälla
Monaxe
06-04-2008, 13:02
CITAT (Bettis @ 06-04-2008, 13:57)
Varför får inte vi andra se receptet kan du inte lägga upp det snälla
OK!
Här kommer det...
Marinerad fläskfilé
600 g fläskfilé 1 msk olja 1 msk smör 1 tsk salt 1 krm svart peppar
Bryn köttet i olja/smör. Häll i lite vatten och låt efterkoka i 10 min.
Fräs oliver i oljan, häll i balsamvinäger och honung, låt koka upp.
Skär köttet i skivor, salt och peppra. Häll över marinaden. Låt kallna. Låt gärna köttet stå över natten i marinad för bästa smak. Garnera med ruccola innan servering.
Bettis
06-04-2008, 13:18
så gott det låter, det ska jag testa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.