*Ulrica*
Fick ett PM från min Odla-kompis ingrid fuxwall igår. Hon undrade varför jag var så tyst. Underbart med människor som bryr sig!!! Jag var i Skåne med min son hela påsklovet och när jag kom hem blev jag jätteförkyld. Idag är första feberfria dagen. Inser att jag inte har varit på Odla på JÄTTELÄNGE!!!!!!

VAD HAR JAG MISSAT????????
unsure.gif crying.gif -fear-.gif unsure.gif crazy.gif blush.gif tongue.gif

Jag har märkt reklamchocken - en eftergift till de profithungrande aktieägarna. Men jag har blivit tipsad om hur man kan knuffa ut reklamen så den försvinner utom synhåll till höger så allt är frid och fröjd igen på den fronten. Men vad mer? Skvaller? Nya troll? Nya sådder? Berätta!

Själv har jag hela källaren full med småplantor som trängs och knuffas och vill bli omskolade. Kan inte skola om alla, behåller de 40 finaste och slänger, med tårar i ögonen, resten i komposten..... så superförvånad att ALLT gror. Jag trodde typ att hälften av sorterna jag sådde skulle gro, men hittills är det bara Anthericum liliago och Thalictrum aquilegifolium som vägrar komma upp. Resten har grott så fint och skriker nu på min uppmärksamhet....

Detta har kommit upp:
ACTEA spictata
AGASTACHE rugosa
AQUILEGIA canadensis
AQUILEGIA vulgaris (massa olika)
CAMPANULA alliarifolia
CAMPANULA cervicaria
CAMPANULA latifolia 'Alba'
CAMPANULA latifolia 'Lotzes Dark Bells'
CAMPANULA persicifolia
CAMPANULA poscharskyana
CAMPANULA punctata
CHAEROPHYLLUM hirsutum 'Roseum'
CHRYSANTHEMUM coccineum (flera olika)
CHRYSANTHEMUM maximum
DIANTHUS barbatus (flera olika)
ECHINACEA purpurea 'Baby Swan White'
GERANIUM sanguineum 'Max Frei'
LAMIUM maculatum
LAMIUM purpureum
SALVIA sclarea
SALVIA nemorosa 'Rosenwein'
SALVIA pratensis 'Meadow Ballet Blend'
SALVIA pratensis 'Rose Rhapsody'
VERONICASTRUM virginicum

Får se om jag sår mer när det är omskolat. Det är ju bra om det finns plats.... blush.gif
Kajsa i Arvika
Plats e överreklamerat... naughty.gif Tror nog att man kan stapla ovanpå... bara viljan finns går allt.. nöden e uppfinningarnas moder etc etc... giggle.gif
tettan
gick genast in för att kolla var du har din kompost wacko.gif slänga plantor!!!
Wilmer
Hej!

Jag har allt undrat var du tog vägen. Skönta att du är tillbaka, odlar gör du ju i alla fall giggle.gif
*Ulrica*
CITAT (tettan @ 02-04-2008, 12:23) *
gick genast in för att kolla var du har din kompost wacko.gif slänga plantor!!!
Jag vet... jag tycker det är jättehemskt! -cry-.gif Jag sår i godislådor och vissa sorter har jag lyckats ta tillräckligt få frön och då skolar jag om alla plantorna men vissa där är det ju halva godislådan kvar när jag har skolat om 40 stycken... jag vet inte hur jag annars skulle göra... skulle GÄRNA gett bort det men HUR????
Monaxe
Undrade allt var du blev av, har saknat dej i den meningslösa tråden... crazy.gif
Att slänga plantor har jag hört är straffbart whist.gif
*Ulrica*
CITAT (Monica i Kungälv @ 02-04-2008, 12:30) *
Undrade allt var du blev av, har saknat dej i den meningslösa tråden... crazy.gif
Där lär jag inte ha tid att hänga mer i vår... förutom alla sådder så ska jag ut i trädgården och gräva och stolpa och stängsla och anlägga och plantera och bygga och... crazy.gif

CITAT (Monica i Kungälv @ 02-04-2008, 12:30) *
Att slänga plantor har jag hört är straffbart whist.gif
Misstänkte det. Det är nog därför hjortarna åt upp varenda smula av kärleksört, prästkragar, krokus och lite annat i min rabatt häromnatten.
tettan
jajamen, ibland får man straff på en gång, jo det är ett dilemma. men jag kan bara inte slänga plantor, det går bara inte.
*Ulrica*
CITAT (tettan @ 02-04-2008, 12:44) *
jajamen, ibland får man straff på en gång, jo det är ett dilemma. men jag kan bara inte slänga plantor, det går bara inte.
Då skulle du se min godisburk med nån av Campanulorna... rotfl.gif jag hade så många frön och de var så små och jag var inte så optimistisk så jag tänkte att om jag sår mycket så kanske någon enda tar sej.... rotfl.gif jag tror ALLA grodde, det blev en ljusgrön, tät matta i burken.... rotfl.gif
sudden
jag satt igår och planterade lite.... lobeliafröna är ju sååå små... så jag tror det råkade hamna minst 50 frön i en sån där liten kruka som man köper småplantor i hehehe....
*Ulrica*
Just det, en sak till. Jag har fått min nya Odla-t-shirt. Bytte från L till XL. Denna sitter som en tajt "normal" storlek L, typ tajt Lindex 40-42. Fast brösttrycket på min nya är snett. Men nu orkar jag inte byta en gång till. Får väl sätta knappen där...
Dito Verde
Hej Ulrica
Jag har också undrat varför du inte synts till.
Jag blev nästan lite orolig så en dag gick jag in på på din profil och såg att du varit inloggad den morgonen. Då blev jag lugnare.
Själv är jag inte så aktiv med skrivandet här men jag läser nästan allt.
Trevligt att du meddelar vad som hänt.
Visst är det intressant att man blir så engagerad i en "internetvärld" att man blir orolig för varandras skull? Nu har jag ju träffat dig irl så det var väl inte så konstigt, men jag har även undrat över andra som jag inte träffat.
Skönt att du mår bättre.
/p
*Ulrica*
CITAT (Dito Verde @ 02-04-2008, 14:09) *
Skönt att du mår bättre.
Tack... det var en riktig dödsförkylning jag fick med mej hem från Skåne. I mina svagare stunder kan jag ha feberyrat något om att min sambo skulle få ärva LP-skivorna... blush.gif

Skönt att ha första dagen uppe ur sängen som en dator-dag. Måste förbereda skyltmaterial och broschyr för sambons monter på Alemässan också... yes.gif
Lars-Olof Arvids
CITAT (*Ulrica* @ 02-04-2008, 11:19) *
Själv har jag hela källaren full med småplantor som trängs och knuffas och vill bli omskolade. Kan inte skola om alla, behåller de 40 finaste och slänger, med tårar i ögonen, resten i komposten..... så superförvånad att ALLT gror. Jag trodde typ att hälften av sorterna jag sådde skulle gro, men hittills är det bara Anthericum liliago och Thalictrum aquilegifolium som vägrar komma upp. Resten har grott så fint och skriker nu på min uppmärksamhet....

De är inte i skick-skick? whistling.gif

Olle
Wilmer
CITAT
I mina svagare stunder kan jag ha feberyrat något om att min sambo skulle få ärva LP-skivorna...

Livsfarligt, tänk om han blir sugen... shy.gif
*Ulrica*
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 02-04-2008, 14:42) *
De är inte i skick-skick? whistling.gif
Tyvärr Olle, de är så pytte-pyttesmå och ömtåliga, som högst ett riktigt blad när jag skolar om. Mest Campanulor och de skulle nog dö tror jag så små de är. Synd jag inte bor mer tillgängligt för då hade folk fått komma hit och hämtat!

CITAT (Wilmer @ 02-04-2008, 14:44) *
Livsfarligt, tänk om han blir sugen... shy.gif
Ja, egentligen är det konstigt att han fortsatte att komma med alvedon och saft, det hade ju varit så lätt att låta bli.... ninja.gif
ingrid fuxwall
För tillfället är jag supersur - lånehunden har vält en massa plantor - vet inte vad som går att rädda. Inte hunden i alla fall naughty.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon