Rihane
Jag lider som så många av platsbrist.
Har ett billigt plastväxthus som jag köpte i slutet av förra säsongen på Rusta. Tänkte montera det snart och låta en del av telningarna åka ut i det på balkongen när omskolningen sätter fart.

Vilka plantor klarar sånt och när? confused.gif
Jag har.
Flamvial, penséer, muskmalva, rosenskära, Heliotrop,lågblåvinda,himmelsblomma, blomman för dagen,petunia,lavendelknapp, vit lavendel, Fuchsia, pelargon, lobelia,

Lite senare kommer jag odla ringblomma och luktärt.

Jag bor i Stockholm med sol från den går upp till ca 13(Zon3). Förkultiverar i ett fönster åt samma håll med en växtlampa den senaste tiden över.

Finns det något att tänka på eller andra tips?

Rihane

Nu är plastväxthuset monterat. tummenupp.gif
Perennerna som redan fanns därute har åkt in, liksom en minikrukväxtros som överlevt vintern.
Sedan hjälp -fear-.gif blomman för dagen med lite fiberväv över men den ska bort imorgon.... ohmy.gif
Såg att det var 15 grader i växthuset , sweatingbullets.gif japp har satt dit en termometer som jag kan spana på genom fönstret, 9 grader ute. Tittar förstås inte alls ofta på den inte sleep.gif
Om temperaturen går under 5 grader innan jag går och lägger mig, åker blomman in över natten w00t.gif

Kanske ska montera en termometer som minns högsta och lägsta temperatur g.gif
whist.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon