Monchichii
Hej,

Jag och sambon ska flytta in i ett nybyggt parhus i slutet av denna månad.
Nu undrar jag lite om just uteum eller vinterträdgård.

De jag har tittat på är:

Calssicum,Det positiva var, - glastaket som finns, Det negativa var att man kan enbart öppna upp på en del (dvs dörr)

SkånskabyggvarorDet positiva var- att det fanns "vikta" skjutdörrar för att öppna upp stort, Det negativa var att det inte fanns glas tak.

Santex, - Det positiva va att de hade glastak, Det negativa var att man kan inte öppna upp som med "vik" och sedan skar de inte av taket vid ett "insvängt hörn"

Om ni har uterum eller vinterträdgård.
- med "vikta" fönster som går att öppna.
- glastak
- relativt isolerat, dvs man ska kunna ha rottningmöbler i rummet och värmen ska inte åka ut om man vill sitta där på vintern.
- Ett fönster som är vinklat.

MVH,

Monchichii
uno
Ta kontakt med en snickare och bygg som Du vill ha det. Material finns av alla de slag.
Maggan H
Ta er en riktig funderare på vad ni vill använda rummet till-som en tillbyggnad till huset eller vill ni bara vara där tex mars-nov? Det sistnämnda alt med energiglas istället för vinterisolerade glas ger ett betydligt billigare bygge. Vi ska bygga med det + gjuten platta med golvvärme, det gör att vi kan om vi vill, värma upp uterummet till större festligheter även på vintern. Vi är dock inte av behov av tillbygge, därför gör vi så.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon