Anna i Tönsen
Jag är lite avundsjuk på er som bor i södra landet. Här där jag bor verkar aldrig våren vilja komma.
Ser dock en liten ljusning, snön har börjat smälta så smått. Har varit och sopat bort snö från en del rosor och de ser ut att ha klarat vintern.
Hur gör ni andra, slänger ni på dynga/gödsel tidigt på våren eller, väntar ni till musöronen kommit? Det kliar liksom i fingrarna, jag vill ju göra någonting NU med mina rosor, kan inte gräva för nya rabatter än heller. Jag var tvungen att köpa några fjuttiga krukväxtrosor bara för att prova sekatören på( nu ser de ännu mer eländiga ut)
Tjosan
Våren är ju här. särskilt idag..
Hmm. Du är ju zon 5, som jag.. Men det är skillnader här ser jag.. I Täfteå strax utanför Umeå är det ju vinter än.. snö i mängder medans det hemma hos mig är snöfritt och krokusar mm tittar fram.. jag kanske har mer zon 4 då.
Men jag håller med dig.. man blir väldigt sugen när man läser om andra som redan gräver rabatter mm..
svennis
Hej! Det är bara att ösa på dynga nu. Önskar att jag hade fri tillgång, har en gödselbrun med 100 m 2,
svingödsel lukta så dant.
Köper hönsgösel för 50kr/säck granngården, tycker det är billigt. smile.gif
Anna i Tönsen
Ko-skit är det något jag har gott om, gör en ny hög varje år, så jag alltid har välbrunnen gödsel. Jag gödslar dock grönsakerna i växthuset med färsk dynga..mmm...smakar mumma om tomaterna
renate
Jag börjar mylla benmjöl rund rosorna sedan blir det hästdynga lite senare.Vet inte om det är rätt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon