Full version: Ett yippee i vardagen
Hannele
SMHI lovade sol och jag fikade på kökstrappan.

[attachment=16194:855fika.jpg]
Lilla Birka
tummenupp.gif
Monaxe
Här har det regnat större delen av dagen -cry-.gif
Hannele
CITAT (Monica i Kungälv @ 02-04-2008, 18:49) *

Det finns många andra trådar för gnäll. smiley_small_hug.gif
Calypso_bulbosa
Jag är så glad för att det har börjat porla i bäcken tummenupp.gif

Äntligen har våren kommit hit yahoo.gif
Tosan
Våren har kommit hit med. Jag och sonen dikade garageinfarten idag. Den lutar ner mot garaget från vägen, så smältvattnet vill gärna rinna ända in i garaget...
Och en massa lökar tittar upp ur rabatten. Lite ängslig är jag dock för liljorna...
Lemonne

Visst är det underbart med våååår!! Den spirar i hela kroppen på mig!

Mina springturer har blivit 1 km längre varje kväll bara för att jag vill springa en runda vid kalmarsund och njuta av det kvällsgrå havet till fågelsången... rose.gif
Aqvakul
Det är så härligt med de första vårdagarna! wub.gif wub.gif
Inga från Närke
CITAT (Monica i Kungälv @ 02-04-2008, 18:49)

CITAT (Hannele @ 02-04-2008, 18:51) *
Det finns många andra trådar för gnäll. smiley_small_hug.gif

Det finns även en 2008 Gladtråd som skulle ha passat för ditt inlägg Hannele.
stennie
CITAT (Hannele @ 02-04-2008, 18:44) *
SMHI lovade sol och jag fikade på kökstrappan.

[attachment=16194:855fika.jpg]

Visst är sådana stunder underbara!
SkaparStugan2
Hipp Hurra va jag är glad......har tillbringat hela förmiddagen på kolonin! Hittade min lilla fågelskrämma i komposten.....den hade stått där hela hösten och vintern.....men verkade lika glad för det ( se bild)
Hannele
SkaparStugan, vilken härlig fågelskrämma.
Alba
Vilken mysig bild Hannele. Vårens första fika på trappan med en värmande sol....det är lycka.

Skaparstugan....så fin fågelskrämma. Har du gjort den själv ?
SkaparStugan2
CITAT (Alba @ 04-04-2008, 10:16) *
Vilken mysig bild Hannele. Vårens första fika på trappan med en värmande sol....det är lycka.
Skaparstugan....så fin fågelskrämma. Har du gjort den själv ?

Nej...om jag minns rätt så är den köpt på City Gross för en tia....efter att jag hade köpt den så fick jag en ide att jag kan ha den som mall och göra fler själv......men det har inte blivit av ännu.
MariaÖrebro
Idag skiner solen och det är helg! Kan det bli bättre? Jo, det växer så det knakar i mina fönster också! Tjoho!
Gillan
Solen skiner, det är plusgrader ute och jag är befriad från den där blyklumpen som varit fjättrad vid min kropp de senaste veckorna. Kan det bli bättre än så? Näääääe...... yahoo.gif bravo.gif yahoo.gif yaay.gif ..............idag ska jag rensa rabatter yahoo.gif
Cacki
YIppee, regnet hänger i luften!!!!!
Det kunde lika gärna vara orkan, hagel och drivis! blink.gif
skogstroll
Yippee det är lördag morgon bara och jag har vattnat alla mina sådder och ska så MERA crazy.gif sen ska jag ut i trädgårn å se vad som hänt och ta lite foton smile.gif
silos
Senare idag skall jag till et Seminarium med Thomas DI leva och DET är jag mycket GLAAAD för smile.gif
Lisbeth zon2
Jag har lyssnat på ett intressant föredrag och vann choklad på lotteri.
Calypso_bulbosa
yahoo.gif Solen har skinit hos mig idag!
rahmat2
Det har det gjort även i Göteborg.
Magdis
Här gassar solen också nu men jag borde haft solglasögon på mig när jag var ute för det blir så vansinnigt ljust med alla kritvit snö och solen. Höll på att bli blind.
Aqvakul
CITAT (Magdis @ 14-04-2008, 17:10) *
Här gassar solen också nu men jag borde haft solglasögon på mig när jag var ute för det blir så vansinnigt ljust med alla kritvit snö och solen. Höll på att bli blind.

Erkänn att du vill skryta över att ni har snö.... crazy.gif
MariaÖrebro
Solen skiner, det växer i fönstren och i sådderna och jag ska på min keramikkurs ikväll! Kan det bli bättre?
Tosan
CITAT (Magdis @ 14-04-2008, 17:10) *

Ja, de solglimtar vi fick idag värkte verkligen i ögonen, tårarna rann. Klokt med solbrillor
Aqvakul
CITAT (Tosan @ 14-04-2008, 20:12) *
Ja, de solglimtar vi fick idag värkte verkligen i ögonen, tårarna rann. Klokt med solbrillor

blir fint med all snön på midsommar... crazy.gif
Anma
CITAT (Aqvakul @ 14-04-2008, 20:35) *

Jahadu, så du ska fira midsommar på nordpolen! Vad trevligt! giggle.gif
Tosan
CITAT (Aqvakul @ 14-04-2008, 20:35) *

Mhm... Så jäkla kul är det faktiskt inte... Men vi brukar ha snö till midsommar, iaf där isp*tten stått och växt hela vintern...
Calypso_bulbosa
yahoo.gif Idag såg jag både Sångsvanar och Tranor på väg hem från jobbet!

Äntligen så är nog våren på väg hit till dessa trakter också
bravo.gif
Blomstertanten
yahoo.gif yaay.gif bravo.gif
Det är vår !!!!!!!!!!

yahoo.gif yaay.gif bravo.gif
Och jag är wub.gif !!!!!!!!

Calypso_bulbosa
rolleyes.gif
Calypso_bulbosa
yahoo.gif Har sett årets första fjäril yes.gif
Lilla Birka
CITAT (HögaKusten @ 15-04-2008, 18:00) *
yahoo.gif Idag såg jag både Sångsvanar och Tranor på väg hem från jobbet!

Äntligen så är nog våren på väg hit till dessa trakter också
bravo.gif

Men så kul att både sångsvanar och tranor har jobb giggle.gif (Förlåt, kunde inte låta bli giggle.gif )
maramara
Har fått hem 12 m3 jord till min katastrofträdgård. Nu ska här fyllas igen efter fällda träd och anläggas rabatter och planteras mindre träd.
Calypso_bulbosa
CITAT (Lilla Birka @ 19-04-2008, 15:35) *
Men så kul att både sångsvanar och tranor har jobb giggle.gif (Förlåt, kunde inte låta bli giggle.gif )

cool.gif Ingen fara,alltid roligt att kunna glädja en medmänniska flirting.gif
Hannele
Jag ska gå på teater och se Sven Wolter i I väntan på Godot. coolgleam.gif
Myosotis

giggle.gif
Alba

rotfl.gif rotfl.gif

Sitter här med ett stort leende.....trots snöstomen utanför fönstret......den var bra Lilla Birka slap.gif
Skruttis
Grillningspremiär igår i skinande sol och +10 grader.
Lövkrafsning i rabatterna. yahoo.gif
Meriona
Mitt största Yippi just nu är att jag äntligen fått bokat den där resan till Mexico som vi sett fram emot i 4 år! tongue.gif
Aqvakul
Sista lektionen före påsklovet avklarad. Åter i tjänst 14/4 8.10 yahoo.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon