SOLVEIG
wink.gif HEJ.

JAG SKULLE SÅ GÄRNA VILJA HA " PALLKRAGAR" FÄRDIGA TILL VÅREN!

HUR GÖR MAN?

VAD ANVÄNDER MAN FÖR VIRKE (HAR INGET GAMMALT). DJUP?

SKALL DE BEHANDLAS? OLJAS?

DET VORE JU PERFEKT ATT LÄGGA HÄSTSKIT OCH KOMPOST I ÖVER VINTER. ELLER?

OJ VAD SPÄNNANDE!

" Tag vara på livet, det går inte i repris." Hälsn. Solveig.
Ingrid på Västkusten
Todeloo,

meningen är itne att snickra dem utan att använda dem :-))))) iofs får man gärna snickra med om man vill men pallkragr är ett färdigt koncept, färdigt att använda som
d e är!
Införskaffas -används .

rekommenderar Du störtar snabbt snabbt ut till Din Tidningshandel åsså skaffar Du senaste numret av land där det beskrivs om odling i pallkragar.

vart bor Du? Gula Sidorna talar om vart det finns pallkragar att köpa begagnat lokalt.

www.gulasidorna.se

Hälsar ingrid
SOLVEIG
TACK INGRID FÖR DITT SVAR, JAG VISSTE NÄSTAN ATT DU SKULLE REAGERA, DIN FLITMYRA.

JAG HAR STÖRTAT HELA DAGEN I STENUNGSUND MED OMNEJD FÖR ATT FÅ TAG PÅ VECKANS LAND, MEN UTAN RESULTAT.

BIBLIOTEKET HAR NOG BARA MÅNADSJOURNALER.

TÄNKER MEJLA TILL LAND OCH BE DEM SÄNDA MIG ETT EX. SKAM DEN SOM GER SIG!

DET VAR AV EKONOMISKA SKÄL JAG TÄNKTE BYGGA, SÅ TACK FÖR GULASIDORNATIPSET!

DET ENA GÓA FÖRSKJUTER VÄL INTE DET ANDRA SÅ JAG SKALL ALLT FÖRSÖKA ANVÄNDA DEN OCKSÅ. STORT TACK FRÅN SOLVEIG.
Hannele
"BIBLIOTEKET HAR NOG BARA MÅNADSJOURNALER."

Har du varut på biblioteket, Solveig? Alla bibliotek jag besökt, har Land.
Dessutom är Land månadsjournal...

P.S.
Varför SKRIKER du, Solveig...??
wacko.gif
Berith
CITAT (Hannele @ 19-08-2003, 10:36)
Dessutom är Land månadsjournal

Man räknar Land som en veckotidning! sleep.gif
Hannele
"Man räknar Land som en veckotidning!"

Den kommer ju inte varje vecka, varannan, som Vi.
Men biblioteket har även veckotidningar. smile.gif
Annelie
CITAT
P.S.
Varför SKRIKER du, Solveig...??  

Kanske kan det vara så att hon inte skriker - bara har lättare för att se de versala bokstäverna....
Hannele
"bara har lättare för att se de versala bokstäverna.."

Det är precis tvärtom; versaler är svåra att läsa.
För alla, men speciellt för dem med lässvårigheter.

Och VERSALER betyder skrika på webben.
Grodan
Jag prenumerarar på LAND och den kommer varannan vecka under sommaren & övrig tid på året varje vecka.

LAND är en veckotidning.

Bra artikel om pallkragar.
Hannele
Jag har prenumererat på Land många år - tyckte dom hade ofta dubbelnummer och kom sällan i brevlådan...
Annars mycket bra och läsvärd tidning!

Solveig, hag har hittat mina tre pallkragar gratis vid sopkontainer, utanför Överskottsbolaget.
Annelie
CITAT
"bara har lättare för att se de versala bokstäverna.."

Det är precis tvärtom; versaler är svåra att läsa.
För alla, men speciellt för dem med lässvårigheter.

Och VERSALER betyder skrika på webben.

Men Hannele - du kan väl ändå inte avgöra vad som passar Solveig bäst...och ALLA.. det vet väl ändå inte du? *suck*

Samma som om jag skulle propagera för att flätade korgar är bättre än pallkragar - för ALLA? blink.gif
Hannele
Lika mycket som Ingrid får föreslå pallkragar, får jag tipsa om korgar. rolleyes.gif
Det är inte jag som har undersökt versalernas betydelse, men jag har läst en del om dylika ting,
eftersom det intresserar mej - och i olika jobb har jag behövt vara
tydlig.

http://www.bibl.vgregion.se/tillganglig-ku...formation-2.asp

"att använda VERSALER, stora bokstäver, i löpande text underlättar inte för läsaren.
Text med enbart versaler bör inte användas eftersom det är svårt att läsa."

"Nätkultur - språket på nätet
SKRIK INTE
Skriv aldrig med bara stora bokstäver (versaler).
FÖRUTOM ATT VERSALER ÄR SVÅRARE ATT LÄSA betraktas det också som att SKRIKA. "
wacko.gif
SOLVEIG
:rolleyes: HANNELE HEJ!

Förklaringen till att jag hojtar högt är att jag har så tråkig liten stil. (ev. en släng av mindrevärdighetskomplex, fniss.)

Mina färdigheter i att hantera datorn sträcker sig i princip till att betala mina räkningar, det är inte illa så !

Jag beundrar er som sänder foton, men jag återkommer angående det så småningom.
Jo visst har jag varit på Stenungsunds utomordentliga kuturhus-bibliotek,självklart hade de LAND, så kopiorna är bärgade!
Hämtade även pallar på ett ställe men att det är skillnad på pallar och pallkragar, det vet jag nu!

Det är nog tur att jag började nu med mina pallprojekt så att det blir klart till våren!
Om inte så får mina stora krukor göra tjänst ännu ett år men det är ett väldans ståhej med vattningen. Bönorna, rosorna och persiljan m.m. har ialla fall mått såå bra. Hoppas ni gör detsamma.

Glad för svaren jag fått hälsar SOLVEIG (som borde redigera lite men då försvinner alltihop!

;)
Ingrid på Västkusten
Det är lugnt å välkommen hit säger jag bara :-))))

Glada hälsninga rifårn ingrid
Annelie
CITAT
"Nätkultur - språket på nätet
SKRIK INTE
Skriv aldrig med bara stora bokstäver (versaler).
FÖRUTOM ATT VERSALER ÄR SVÅRARE ATT LÄSA betraktas det också som att SKRIKA.

Det var inte det jag åsyftade, för det vet jag .. jag menade bara att man inte kan avgöra vad som passar ALLA bara för att det står så i någon bok.

Står där förresten inget om hur läsaren uppfattar det när skribenten envisas med att blanda Kursivt, fetstilt och olika färger på ord och textsnuttar i sina texter??! rolleyes.gif

Och välkommen hit SOLVEIG! smile.gif
Hannele
"Står där förresten inget om hur läsaren uppfattar det när skribenten envisas med att blanda Kursivt, fetstilt och olika färger på ord och textsnuttar i sina texter??!"

· Markera med fetstil, inte kursivt! Och tänk på att understruken text kan uppfattas som en länk.

· Undivk s p ä r r n i n g, VERSALER eller understrykning!
Hannele
Hannele
Berith
CITAT (SOLVEIG @ 20-08-2003, 22:00)
Förklaringen till att jag hojtar högt är att jag har så tråkig liten stil.

Jag antar att du menar här på forumet. wink.gif Du kan ändra storlek och font med hjälp av taggarna ovanför "skrivrutan". Och du kan även ändra till andra siffror i taggen - och egen font! - och egna färger! - precis så som du själv vill ha det.

smile.gif

PS! Såg att Hannele skrev att man inte ska markera med kursiv text men det gör jag i alla fall! tongue.gif
Siv i Bollnäs
Tänkte titta på vad som fanns att hämta i ämnet "pallkragar", men till min förvåning urartade inläggen till att bli snusförnuftiga pekpinnar rörande hur man "ska" uttrycka sig. Ska det vara kursivt , ska det vara versaler, ska det vara si eller så... Och mycket bestämda åsikter hade somliga skribenter. Det finns de som snickrat ihop hundratals inlägg i detta trädgårdsforum som helhet, men man uppskattar ju om de handlar om trädgårdsproblem (och deras avhjälpande). Fortsätt ni att blanda stilar, färger, använd versaler om ni kan läsa dessa bättre (vilket endast ni själva kan avgöra) - huvudsaken är att ni har något att säga som intresserar trädgårdsvänner!
Ingrid på Västkusten
Hej Siv,

Det är nog bara denär tråden det gäller - mkt bra info att hämta i detta Forum f ö.

Hälsar Ingrid hängiven pallkragsodlare
Annelie
Hej Siv,

Om du hade hängt med ett tag så hade du nog förstått poängen med mitt inlägg ... rolleyes.gif

Och förresten så var det just det jag åsyftade hela tiden - att var och en har rätt att välja själva! biggrin.gif

Välkommen hit!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon