Tommy_H
03-04-2008, 11:34
Hej, jag skulle vilja ha ett tips på en väldigt snabbt växande blomma, det är till ett skolprojekt.
over and out
MariaÖrebro
03-04-2008, 16:24
Kiwano! En taggig, orange frukt som växer så det knakar! Den får taggar och slingrar sig. Sedan kommer det blommor och frukter. Odlas som ettårig. Bilden är inte så bra eftersom solen skiner som attan nu, men jag sådde frön den 10 januari i år, och den är redan drygt en meter hög och håller på att slingra sig runt gardinstången!
[attachment=16260:080403.jpg]
Om du googlar på Kiwano (cucumis metuliferus) hittar du bilder på denna häftiga frukt! Jag har frön över om du vill ha ett gäng... PM:a mig i så fall!
mogge92
03-04-2008, 16:27
Odlade kiwano i mitt växthus förra året, 1 enda planta slingrade sig runt hela växthuset i princip! fick ett 30 tal frukter tror jag, på en enda planta, inte dåligt, + att frukterna osm jag fick var mycket större än de man ser i affärerna
MariaÖrebro
03-04-2008, 16:59
30 frukter?!? Det var huggarns! Jag blev så trött på att min var taggig och bara klättrade i mitt köksfönster att den döden fick dö i mitten av sommaren! Den här kan få slingra sig längs gardinstången bäst den vill i sommar!
pialotta
04-04-2008, 10:07
Änglatrumpet - Brugmansia - växer som attans bara den får mycket näring.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.