anna_rispan
Jag har sökt förgäves här på odla! Har vi helt glömt att skriva vad det stod på våra telefonkataloger 2007??!!

Nån här som minns? Samlar? Har sin kvar? Då får ni jättegärna fylla på. Jag blev så nyfiken helt plötsligt. Tyvärr har jag slängt vår egen för 2007 så jag kan inte ens börja...

Det var dialektord och uttryck. (Väl?)
Aqvakul
Del 1 - Malmö

alika "kaja", glyttig "barnslig", hackemad "pyttipanna", lomma "fixka", fubbik "dumskalle

Haur du sitt Malme, haur du sitt varrden. "Om du har sett Malmö så har du sett världen!"
*Stintan*
CITAT (anna_rispan @ 03-04-2008, 15:46) *
Jag har sökt förgäves här på odla! Har vi helt glömt att skriva vad det stod på våra telefonkataloger 2007??!!

Nån här som minns? Samlar? Har sin kvar? Då får ni jättegärna fylla på. Jag blev så nyfiken helt plötsligt. Tyvärr har jag slängt vår egen för 2007 så jag kan inte ens börja...

Det var dialektord och uttryck. (Väl?)

Kan det tänkas att det är dessa du är ute efter? Eskilstuna - Nyköpingsdelen

lankig - blaskig, smaklös
släpkarta - klättra på slät yta
jolåsatt - minsann. så ligger det till
påklådig - klåfingrig, rastlös
bjäla - prata mycket, tjata

Dom ha ju gått sta å tjöpi kåk i Torssla! - De har slagit till och köpt ett hus i Torshälla!
anna_rispan
Tack till er båda!!

Och ett tack på förhand till de som bidrar med fler!
Monica M zon 4
Borde man inte kunna söka på Eniros sida om man vill veta vad som stod på telefonkatalogerna? För det är väl Eniro som ger ut katalgoen?

Jag har avbeställt telefonkatalogen sen ett par år tillbaka. Jag upptäckte att jag inte har något behov av den längre. Alltid sparar det väl nåt träd i skogen.
Netha
Här finns några från... 2007
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon