Hejsan! sitter just nu och funderar på en sak, jag införskaffade mig ett plastväxthus förra året, som jag tänkte ha ute, men det blev aldrig att jag använde det. NU satt jag och funderade över den otroligt torra luften i vårat hus och fick denna smått sjuka ide. Skulle man kunna ha ett plastväxthus inne, för att öka luftfuktigheten och höjja värmen någon grad?tänkte att jag skulle kunna ha lite känsliga växter där. Skriv gärna vad ni tror om min ide, om det går eller inte
Cathis
03-04-2008, 15:30
Jag använder ett sådant plastväxthus inne till mina frösådder, det fungerar bra, det blir både varmare och fuktigare där.
Vad hade du tänkt ha för växter i ditt? Verkar väl inte så tokigt om växterna trivs fuktigt och varmt
mogge92
03-04-2008, 15:46
Ja du... tänkte först och främst på några av mina nya frösådder av lite halvexotisk typ sedan så tänkte jag kanske ha min banan där, får väl se vad som ryms. Sen så småningom ska jag investera i en armatur tänkte jag.
MariaÖrebro
03-04-2008, 15:57
Jag tror att din idé kan vara väldigt bra! Se bara till att du täcker golvet ordentligt, så det inte rinner ut vatten och förstör golvet! Sen kan du spruta och vattna bäst du vill därinne! Jag ställer glasskålar med vatten i på alla mina element och så får vattnet avdunsta. Tycker inte att det blir så fuktigt i alla fall. Såg att rusta har såna där växthus jättebilligt. ÖB likaså. Kanske skulle skaffa mig ett jag med. Nej, det ska jag nog inte göra. Då blir det bara ännu mer växter!
mogge92
03-04-2008, 15:59
haha! jo jag tänkte att det skulle kunna gå bra, nu kommer det ser ut som om man odlar hasch eller nått annat konstigt, med lysarmaturer osv nej men det blir till att skydda golvet bara så kanske det går bra.
MariaÖrebro
03-04-2008, 16:14
Undrar vad Putte Batong skulle säga om de får ett samtal från nån som misstänker att du odlar knark! Sen när de bryter sig in hemma hos dig hittar de bara en massa bananer!
mogge92
03-04-2008, 16:19
haha! jo det skulle vara någonting det!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.