ingrid fuxwall
Nu har jag börjat lyfta ut mina små plantor under dagtid http://community.webshots.com/album/562984076YQfhUg men det blir ju inte 16 timmar ute och när de står inne är det i ett garage utan fönster - behöver de stå under lysrör för att nå upp till dessa 16 timmar?

Sedan funderar jag på att plocka in de sådder som stått ute för att få kyla, och ställa dem under lysrör men räcker det med lysrören i garaget där det är ca 13 grader i luften - givetvis mer under lysrören.

ingrid
Lady Hamilton
16 timmar brukar vi snacka om när det är vinter/mörkt och dagsljuset är lika med "noll" Och då är det enda ljus plantorna får "tilläggsbelysning"
Men nu är det ju ljust på dagarna och hur bra tilläggs belysning vi än må ha så kan det icke tävla mot "äkt" dagsljus.
De plantor du har ute över dagen klarar galant garage förvaringen nattetid utan extra belysning

Och ställ dina "ute" sådder under lysrören du det kommer att bli bra tummenupp.gif
ingrid fuxwall
CITAT (Lady Hamilton @ 03-04-2008, 22:08) *
16 timmar brukar vi snacka om när det är vinter/mörkt och dagsljuset är lika med "noll" Och då är det enda ljus plantorna får "tilläggsbelysning"
Men nu är det ju ljust på dagarna och hur bra tilläggs belysning vi än må ha så kan det icke tävla mot "äkt" dagsljus.
De plantor du har ute över dagen klarar galant garage förvaringen nattetid utan extra belysning

Och ställ dina "ute" sådder under lysrören du det kommer att bli bra tummenupp.gif

Tack!
Då kan jag ju så mer frön!!

ingrid som har många lysrör
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon