kajsalisah
03-04-2008, 21:20
Vi har många vackra rådjur i vår trädgård.... hm.... Nu vill jag bygga någon form av staket som håller dom borta från min odling av grönsaker och bär. Funderar på att fläta ett pilstaket men då äter väl rådjuren upp det i stället? Någon som vet?
De kan nog inte äta lika fort som pilen växer! Dessutom klarar pilen beskärning bra oavsett om det är människor eller rådjur som beskär! Men skall man hindra rådjur så måste det vara ganska högt, samtidigt bör det inte skugga alltför mycket.
kajsalisah
04-04-2008, 09:14
Tack för svar. Ja att pilen växer fort och tål beskärning bådar ju gott. Skuggan från staketet måste ju beaktas....
Bifrost
04-04-2008, 21:34
Hej
På Kinnekulle har jag sett ett staket (inhägnad) med pil mot alla dessa hjortar som strövar där.
Det fungerar perfekt pratade med ägaren förra sommaren innan vi satte upp vårat
staket!
Ha det gott!
kajsalisah
06-04-2008, 07:19
CITAT (Bifrost @ 04-04-2008, 22:34)

Hej
På Kinnekulle har jag sett ett staket (inhägnad) med pil mot alla dessa hjortar som strövar där.
Det fungerar perfekt pratade med ägaren förra sommaren innan vi satte upp vårat
staket!
Ha det gott!
Det låter ju alldeles perfekt! Tack!
Kilmister
17-04-2008, 00:44
Svar till rubriken:
Pilen placeras med fördel i ett armborst, sedan skjuter man rådjuret och lämnar in bitar för rökning. Då är det smaskens.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.