Hej
Jag skulle vilja starta en "proteströrelse" mot alla fula trädgårdsattiraljer. Värst av allt är att så gott som alla prylar som behövs för trädgårdsarbete, spadar, hackor, vattenkannor, slangar, tunnor osv, har denna förfärliga illgröna färg som skär sig mot alla andra gröna färger som finns i trädgården. Jag kan inte tänka mig annat än att fler tycker som jag. Men man är ju hänvisad till att köpa dessa produkter om man vill ha funktionella saker. Att ifrågasätta detta hos tillverkarna ger ingen respons - folk köper ju. Tänk så fint det skulle vara med t ex grå färg eller t o m en mörkt röd skulle vara bättre än den gröna. HJÄLP!!!
cissi i onsala
12-08-2003, 21:44
Håller med om att det kanske inte är så snyggt, men jag skulle tro att det är till för att man inte skall förlägga sina verktyg, vilket vore lätt gjort om de var kammoflagefärgade i naturens egna gröna färger. Orange som hozelock har är blä, tycker jag, tacka vet jag fiskarns mörkt röda verktyg.
Men viktigast för mig är att de är bra att jobba med, helst skall de ju inte ligga och skräpa och förfula utan vara snyggt uppradade och undanställda.(hu varför lyckas inte jag med det?)
Hälsn cissi i onsala
Hasse_h
12-08-2003, 21:48
Jag tycker iofs att det är bra att man hittar sina kvarglömda jordgubbsröda spadar i rabatten. Har en citrongul vattenslang som aldrig kommer köras över med gräsklipparen av misstag. Universalverktyget med orange skaft och utbytbara blåa verktyg kommer jag aldrig trampa på.
Smaken är som baken (värst vad ofta man får ta till det uttrycket numera...

).