Discogiraffen
Det växer så det knakar under mina lysrör! Nu börjar plantorna ta emot i plasttaken på trågen. Ska man ta bort taken och låta dem växa fritt eller hur ska jag göra?? Visst är det roligt att det växer, men ska det verkligen gå så här fort?? Gurkorna har ju blivit tio centimeter på mindre än en vecka..!! Fröerna beställde jag från Estland - det kanske är ryska mutantfröer..? Kan för övrigt rekomendera firman jag beställde från!
http://www.seemnemaailm.ee/
Dessutom - plantorna ska ut i växthus så småningom. Behöver man avhärda dem då eller kan man sätta ut dem direkt?
MariaÖrebro
Vad kul att det växer så himla bra! Jag tycker du ska ta bort locket, annars blir de ju böjda och krokiga!

Huruvida du ska avhärda eller inte beror på när du sätter ut plantorna i växthuset. Är det riktigt varmt ute kan du ju bara flytta ut dem dit. Om det är kallt ute tycker jag att du ska avhärda dem. Ta ut dem på dagarna och flytta in dem igen på natten. Man vet ja aldrig. Rätt som det är kommer det en frostnatt.

Lycka till!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon