Det här känns svårt att förklara utan att kunna visa en bild, men... Jag har lite bekymmer med mina små frön... de växer så ojämnt! Jag har en vanlig "frölåda" i plast från Nelson, med 24 fack (har bara använt sex fack än så länge) och plastlock. I de första två facken har jag buskkrasse, nästa två luktärt och de sista två hänglobelia. Problemet är att de växer synnerligen ojämnt. I det tredje facket har en luktärt ränt iväg i höjden, tätt följt av en buskkrasse i facket bredvid. men i de andra facken är det fortfarande tomt eller nästan tomt. Jag kan inte ha på locket för luktärtens skull, men de andra fröna behöver väl fortfarande fukten, eller?? Ska jag skola om de högsta plantorna? Hur gör jag då med de andra fröna i samma fack?

Lobelian visade stor groddförmåga, med massor av små, små plantor som kom upp jättefort men nu verkar alla ha dött.

Ska försöka lägga upp en bild här så fort som möjligt, så ni ser vad jag menar... Om nån har något förslag under tiden vore jag mycket tacksam!
\\ Eva