skogstroll
04-04-2008, 14:31
har haft såna hemska problem med ögonen (särskilt på jobbet på eftermiddagen), rinner o är jättetrötta. Har ett gäng hasselbuskar på backen därhemma och två blommande orkidéer på jobbet (mamma blev nyligen allergisk mot orkidéer, trodde inte man kunde bli det mot orkidéer...). Nån som är fena på allergi?
Är du björkallergisk? I så fall är det garanterat Hassel, kan också bero Al, båda dom sorterna korsreagerar med Björk. Prova med receptfritt Antihistamin på apoteket.
Piccante
04-04-2008, 14:43
Hassel har blommat ovanligt tidigt i år så den är nog i full gång nu och har varit en tid.
CITAT (Markus_H @ 04-04-2008, 15:43)

Hassel har blommat ovanligt tidigt i år så den är nog i full gång nu och har varit en tid.
Jo tack det har jag märkt
skogstroll
04-04-2008, 14:56
har aldrig vatt allergisk förut buhuu... jag vill inte

alar har jag inga hos mig, men hassel däremot...
Allergier kan man få när som helst och utan förvarning, vissa år är det värre än andra och ibland kanske man knappt besväras alls. Vill du veta vad du är allergisk mot vänd dig till en läkare och gör ett pricktest.
Mvh
Fenja
Rosmarin
04-04-2008, 17:38
Det är förmodligen hasselbuskarna eller någon annan pollen. Jag blev också pollenallergiker för ett antal år sedan i vuxen ålder...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.