Floppy
Jag har sått minigurkan 'Passandra' för första gången och efter att jag läst lite på forumet så insåg jag att jag hade sått lite för tidigt...men det står faktiskt att den ska förkultiveras redan i februari - mars och eftersom det kliade så förbenat i såfingrarna och jag var rädd för att få 'såsjukan' så var jag tvungen att så redan den 15 februari...och nu efter omskolning mm så har den börjat få blommor...och det betyder väl att det är smågurkor på G...men de är ju bara barnet än... unsure.gif de är ca 1 dm högt nu...ska lägga in en bild så ni ser...krukan som de står i nu är 8 x 8 cm...

Vad ska jag göra?

[attachment=16308:0111.jpg] [attachment=16309:0122.jpg]
Åsa, mälardalen zon 2
Jag skulle plocka bort blommorna en sån liten planta kan inte försörja några frukter.
Floppy
Okej...tackar för svaret...jag förstod nästan att jag måste ta bort dem... sad.gif jag var bara lite orolig över att det inte gick att ta bort dem och att de inte skulle klara det men då plockar jag bort dem senare....

Men hur kan det komma sig att de börjar producera blommor så tidigt???
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon