adrian
Hej!
Jag kommer ju upp nästa vecka med en massa växter (några nya arter blir det oxå)
OM det är någon som vill ha nåt speciellt från min webshop så RING mig om detta, min mail är tjock med andra frågor, beställningar etc...

0704- 782 480

Mvh dick

Gillan
Härligt Adrian! Vi måste ju ha en kompis till S.Farnhamii ( om det nu är som jag tror, att det är den vi köpte).
adrian
Hejsan!
Jag får hem på måndag några nya arter som jag aldrig sett tidigare.
Men bara 6 st av de nya arterna, så ring eller kom tidigt om du vill se eler boka en av de nya, det blir spännande att se nåt nytt..smile.gif.

Mvh Adrian
Solstorm
g.gif Var går gränsen för vad som är tillåten reklam i forumet?
Lady Hamilton
Adrian är en gammal medlem och han brukar göra lite "reklam"/"tala om vad han har för nytt" strax före mässan för att det är många på Odla som brukar handla av honom. Sedan har han ju den servicen att han kan ta med eller lägga undan plantor om det är något speciellt någon vill ha. Jag ser inte detta som "reklam" utan som en ren "service" till oss på Odla.
Sedan så skall han ju med på middagen också kompiskram.gif
adrian
Just det middagen...
Vad kostar den, är det olika fär vad man äter eller har vi samma gryta allihopa... smile.gif
Lady Hamilton
Här Adrian har Malin skrivit

Middagstråden
adrian
Tackar du hjälpte mig massor... kram2.gif
karlsdal
Hej hej Nidingbane!... (Inte för att vi känner varandra, men jag är också "medeltidare", hänger med riddaren från Finspång, Lord Severin Unicorn...)
Gita
CITAT (Solstorm @ 05-04-2008, 16:17) *
g.gif Var går gränsen för vad som är tillåten reklam i forumet?

Undrar jag också, tycker dessutom att reglerna för vad som är Ok är väldigt inkonsekventa.Varför är det OK för vissa "gamla" medlemmar, medans det blir ramaskri om en del andra bara antyder något som kan likna reklam??
Gita
Pia L
Har det med blommor att göra så tycker ialla fall jag att det är ok, dessutom så är det ju lite udda blommor vilket jag och säkert många fler är intresserade av
adrian
Hejsan!

Så här ser några av de nya ut:

ALLA sarracenia (flugtrumpeter) kan man ha året om i trädgården i ett litet träsk, jag förklarar allt sånt på mässan för de som inte känner till detta, jag har haft mina i 5 år nu och det växer så det knakar i mitt träsk.

De fångar t.o.m sniglar vilket var ganska förvånande... yes.gif

Riddar Adrian
Gita
CITAT (Pia L @ 06-04-2008, 21:30) *
Har det med blommor att göra så tycker ialla fall jag att det är ok, dessutom så är det ju lite udda blommor vilket jag och säkert många fler är intresserade av

Nej det stör egentligen inte mig heller, MEN det skall vara konsekvent, lika regler för alla. Kanske borde Brutala Växter, Adrian, betala för reklamplats så som andra annonsörer får lov att göra. Eller så skall det vara fritt för alla att göra reklam i själva forumet. Det är ju en fråga för forumägarna, antingen tillåter man reklam i forumdelen eller så gör man det inte, man ju inte tillåta en del( vissa medlemmar) att göra reklaminlägg och andra inte. Eller så kan man det!
Gita
Pia L
Jag har faktiskt aldrig sett att någon har protesterat på husdjursavdelningen när en medlem går ut och vill sälja sina kattungar eller hundvalpar.
Jag tycker för min egen del att reklam för diverse produkter som inte har med blommor och trädgård att göra är mer störande, om inte annat så har det helt klart stört andra när sådana dykt upp mellan varven.
ängsvädd
CITAT (adrian @ 07-04-2008, 20:20) *

Riddar Adrian

Vilka häftiga växter wub.gif Kan de vara ett vapen mot mördarsniglarna månn tro eller tar de "bara" mindre sniglar?
Anki V
Åja…reklam och reklam. Jag ser det nog mer som konsumentupplysning.

Jag handlar t.ex gärna av ett företag i Ärlandsbro som säljer bl.a rotäkta ”norrlansdhärdiga” rosor och jag skulle bli glad om Micke kunde lägga ut här om det kom några nyheter. Är jag inte intresserad av brutala blommor, keramik, halsband eller vad det nu kan vara som det informeras om så behöver jag ju inte läsa i just den tråden.

Det är stor skillnad på att försöka kränga skumma potenspreparat och lyckopiller än att informera trädgård- och växtintresserade om senaste nytt (tycker jag).

/Anki
lissa
Vilka absolut underbart härliga exemplar du har, gratulerar..bara en lite fråga, kan man verkligen ha dom i trädgården med minusgrader i Sverige på vintern??? Vill minnas att jag har hört att dom "går i ide" på vintern..men att dom tål sånt klimat...wow..
Gillan
Ja, jag är jätteglad att du visar vad vi kan förvänta oss när vi kmmer till helgen Adrian. Om inte annat är det bra att veta hur tjock plånbok man behöver blush.gif . Skämt åtsido, nåt eller några har vi planerat att köpa och det är kul med en förhandskik tycker jag tummenupp.gif

Tack för den yes.gif
embees
CITAT (adrian @ 07-04-2008, 20:20) *
Hejsan!
ALLA sarracenia (flugtrumpeter) kan man ha året om i trädgården i ett litet träsk, jag förklarar allt sånt på mässan för de som inte känner till detta, jag har haft mina i 5 år nu och det växer så det knakar i mitt träsk.

Riddar Adrian

Oj, vilka fräcka växter! Så jag skulle kunna ha några sådana i min våtbädd/träsk, zon 1?
adrian
Hejsan!
Jag tror att Sarracenia kan klara hela sverige, de står gröna eller röda rakt upp genom snön på många ställen i sverige faktiskt.
(de känner nog inte till att vi delat in vårt land i zoner...smile.gif.

När jag började exprimentera med Sarracenia för...kanske 5 år sedan så planterade jag ut några hos min syster på landet på en liten våtmark och de finns fortfarande kvar där.

Dessa är rätt små till storleken men det beror på att soltimmarna är så pass få.

Skuggande träd gör att tillväxten hämmas.

Så man bör tänka på placeringen eller läget om man ska bygga ett träsk eller sätta dem runt en våtmark, det bästa är att kolla vilket vädersträck som får mest sol.

Jag tar med några av mina som växer i mitt träsk för att visa dem, de är av en okänd art, och blir bamsestora.. smiley_small_hug.gif

Hur mår den som gavs bort förra året?

Är det någon som känner till det?

Mvh Adrian
titti49zon6
Vet inte hur Kerstins mår, den har nog inte tittat upp ur snön ännu smile.gif
hur min mår(samma som Kerstins) som jag köpte vet jag inte heller
eftersom den står under ca 60 cm snö ännu men rapport kommer till våren biggrin.gif
HelenN
Oj oj oj, vilka vackra blommor. Nu vet jag vad jag ska köpa på mässan iallafall. En till mig & en till morsan som fyller år på lördag!!!!

Jag vill ha en som kan övervintras ute o till morsan ska jag ha en som passar inne i lägenhetsmiljö.....hur man nu får till ett träsk där??? Det vete katten!!!

Gällande servicen ni Brutala blommor ger så tycker jag den är toppen.....det är ju sånt man vill se mer av....iallfall jag!!! Ser inte ett sådant inlägg som nån direkt reklam!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon