Full version: Vad har jag sått?
buffy
Vad kan detta vara? De här fröerna var märkta pisello svizzera grandiosa, men ser då verkligen inte ut som om det skulle kunna bli sockerärter av dem. Jag sådde dem för ca 2-3 v sedan inomhus, och nu ser småplantorna ut såhär. Jag har gallrat bland dem kraftigt för ngn vecka sedan. Jag åt lite av de bortgallrade småplantorna, de är goda, och jag har ej upplevt inga förgiftningssymtom. Kan det vara ngnslags smörgåskrasse? Hjärtbladen kom fort fram, sedan dess har föga utveckling skett. Fröerna är ca 1 mm i diam och påminner om små senapsfrön eller stora vallmofrön. "Plantorna" är 5 - 7 cm höga och 1,5 - 2 cm i "vingbredd". Är det ngn som har en aning är jag väldigt tacksam för hjälp med bestämning!
Boxer
Kan det vara rädisa?
buffy
Tack! Det kanske det är, fröna ser verkligen ut som rädisfrön! Att småplantorna inte riktigt ser ut som rädisor brukar, kan väl bero på att de har stått inomhus. Jag ska provså en rad i en pallkrage utomhus under duk, så kanske det börjar likna nåt =)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon