lol
Jag ska äntligen beställa mitt växthus och läste ett inlägg här tidigare om någon som försökt pruta på Classicum, men inte lyckats. När jag pratade med en kvinna på företaget fick jag intrycket (fast hon sa det förstås inte rent ut) att det var möjligt att pruta. Jag kommer upp i den hiskeliga summan runt 40.000 med allt - och går det att pruta vill jag så klart göra det!

Har ni någon erfarenhet av prutning på växthus?
rbn
Jag jobbade hår för att få ner priset på mitt paket som jag tänkt beställa av Classicum.
Jag var också uppe i ganska stora pengar. Men Cassicum var helt omöjliga. T.om. lite
otrevliga, vilket jag inte förstår det är väl klart man borde få lite bättre pris om man plockar
ihop ett ganska stort paket. Så att jag valde att beställa utav Willab till slut då deras
bemötande var betydligt bättre. Så enl. mig kan du glömma att pruta med Classicum.
Do tror visst att dom är störts och bäst och kan ta hur mycket dom känner för.
Men så är inte fallet tycker jag, man måste väl för sjutton anpassa sig efter marknaden.
Jaja.. som du hör är jag väldigt besviken på Classicum. Men men.. jag är otroligt nöjd
att deras dumsnålhet gjorde att jag valde att beställa av Willab istället. Jag rekommenderar
även dig att titta på alternativen hos Willab, dom är bra och prisvärda!!

//rbn
lol
Mmm, jag har förstått att många är nöjda med Willab, men jag ska ha ett väggfast växthus och - tyvärr kanske? - är det bara en modell från Classicum som passar precis på den vägg med fönster som jag tänkt ha växthuset mot. Så jag får väl stå ut med priset då sad.gif Tack för ditt svar i alla fall!
Cockaby
Ett allmänt tips om man vill ha ett pris är inte att försöka få prisreduktion utan istället sikta in sig på att få tillbehören på köpet. Som säljare är det alltid mycket enklare att motivera för chefen att man slängt med lite extra än att man har gett ett lägre pris.
lol
ja, det låter rimligt! tack för ditt svar - jag ska komma ihåg det till en annan gång - nu har jag just beställt växthuset jag vill ha för ca två timmar sen! Det kommer om ca 8 veckor. biggrin.gif
rbn
CITAT (Cockaby @ 08-04-2008, 15:14) *
Ett allmänt tips om man vill ha ett pris är inte att försöka få prisreduktion utan istället sikta in sig på att få tillbehören på köpet. Som säljare är det alltid mycket enklare att motivera för chefen att man slängt med lite extra än att man har gett ett lägre pris.

Även där var Classicum helt omöjliga. Jag fick bara göra så att om jag valde bort en av de extra tillbehör
som följer med som standard så kunde jag få något annat istället. Jag håller med det du säger, men det
verkar inte säljarna på Classicum lärt sig!!

//rbn
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon