Ruccola odlas ungefär som rädisorna de brukar bara gå upp i blom på sommaren så man brukar så för en tidig skörd + man kan så en ny omgång i slutet av sommaren för höstskörd. Jag skulle inte odla ruccola på samma ställe år efter år ifall det är den ettåriga varianten, ruccola hör till kålfamiljen. Det finns en flerårig ruccola som är sådär härdig ofta överlever den bara vintrarna ett par år upp till mellansverige och under den tiden kan man ju odla den på samma ställe år efter år.
Sallat brukar jag odla där jag hittar en plats den brukar inte vara så kinkig.
Jag tycker det låter som du har en hel del plats jag har mycket mindre plats att odla på men om man lär sig vilka växter man kan så efter att man skördat av en annan kan man utnyttja platsen maximalt. Exakt hur mycket man får beror ju lite på sorterna + hur du vattnar och gödslar.
Man kan dock kolla i runåbergs fröers groningstabell på ungefär hur många kilo man får på en 10m rad ifall man håller rekommenderade avstånd.
http://www.runabergsfroer.se/html/groningstabell.htmKan tillägga att det inte är någon brådska att gödsla bädden där kål/gurka/squash ska vara det dröjer ju länge innan du kan plantera ut de växterna och blir det en regnig period kan ju en del av näringen hinna lakas ur. +Dela upp gödselgivorna, så mycket behöver inte växterna i början men sedan när de sätter fart brukar de behöva gödas.