Sussie F-Flower
Jag håller på att skola ut småplantor, NU, idag.

Men- dom är så rangliga pga för mycket värme och för lite ljus. Tänkte att jag frågar mina proffesionella "osynliga" vänner...

Jag trycker ner dom ändå, långt ner i krukorna, men blir ändå lite orolig att de kanske kommer att ruttna om jorden når 50% upp på den lilla stjälken?

Vad tror Ni? (Kollar var 5e min om jag fått svar...)
Någon?

Mvh och Trevlig Helg!
Lady Hamilton
Det är lättare att svara om du talar om vad det är för plantor som du omskolar....... kompiskram.gif
Sussie F-Flower
Hej igen Lady'n!

Har gjort färdigt stockrosor samt Varggap, (Asarina scandens). Varggapen , en klätterväxt som ska bli ca tre m hög.

Nu ska jag ta hand om ranglig vit lavendel samt röd rävsvans.
Ja, det är väl dessa som är de "rangligaste"....
Tomaterna är väl i.o.f.s. också långa men dessa har bara fått sina första parblad ännu, så de får vänta några dagar ytterligare.

Ett stort Tack till Dig om du åter kan ge råd!

Mvh. Sussie.
Lady Hamilton
CITAT (Sussie F-Flower @ 05-04-2008, 16:02) *
Hej igen Lady'n!

Har gjort färdigt stockrosor samt Varggap, (Asarina scandens). Varggapen , en klätterväxt som ska bli ca tre m hög. Varggapet är inga större problem att "skola djupt" eftersom de bildar nya rötter upp efter stammen

Nu ska jag ta hand om ranglig vit lavendel samt röd rävsvans. Rävsvansen kan du också skola djupt men de "första bladen" ned i från räknat måste vara ovan jord
Ja, det är väl dessa som är de "rangligaste"....
Tomaterna är väl i.o.f.s. också långa men dessa har bara fått sina första parblad ännu, Tomater lika så, man kan t o m "ringla" ner stammen om man är försiktig och fylla på jord upp till de första bladen (ff räknat ned i från)så de får vänta några dagar ytterligare. De övriga kan kanske någon annan svara på eftersom jag själv känner mig lite osäker på just de "sorterna"

Ett stort Tack till Dig om du åter kan ge råd!

Mvh. Sussie.

Lycka till
Sussie F-Flower
Tack Lady Hamilton för dina svar!

Hur kan du kunna så mycket om allting?
Du är suverän!
Kram till dig!
Lady Hamilton
CITAT (Sussie F-Flower @ 05-04-2008, 16:23) *
Tack Lady Hamilton för dina svar!..
Hur kan du kunna så mycket om allting

angel_not.gif Tack för brömmet Jo jag har lärt mig en del genom egna och andras misstag och så har jag frågat och läst på forumet kompiskram.gif Som du vet så hjälper vi ju varandra smiley_small_hug.gif själv
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon