Full version: Inspiration sökes
mrmi
Vill ha lite idér på vad jag ska/ kan göra med detta kvarnhjul som jag hittat på tomten.
Boxer
gör ett trädgårdsbord
Dito Verde
Ta fram det, gör rent det och låt det bara ligga framme. Det är jättefint!
ingrids
Eller så kan du bygga en fontän med låg stråle låta det bubbla upp vatten i mitten på stenen.
skogstroll
ja ett bord kanske med blommor eller nåt på... tycker mossan va fin blush.gif
Cockaby
Behövs det verkligen göras något med. Jag tycker det är fint där det ligger med sin vackra mossa. Sen beror det ju anturligtvis på hurpass avsides det ligger i nuläget och hur myckat man vill att det ska synas.

Jag hade röjt lite runt om för att bli av med det tråkiga gräset runt om och sen kanske satt lite växter runt om som kan krypa in lite över stenen så den fortfarande ser lite "bortglömd" ut. Kanske stopapt in en sten under den så att den får lite större lutning så den syns bättre och så man kan sätta nåt lite högre bakom den.
MariaÖrebro
CITAT (Cockaby @ 07-04-2008, 14:09) *
Behövs det verkligen göras något med. Jag tycker det är fint där det ligger med sin vackra mossa. Sen beror det ju anturligtvis på hurpass avsides det ligger i nuläget och hur myckat man vill att det ska synas.

Jag hade röjt lite runt om för att bli av med det tråkiga gräset runt om och sen kanske satt lite växter runt om som kan krypa in lite över stenen så den fortfarande ser lite "bortglömd" ut. Kanske stopapt in en sten under den så att den får lite större lutning så den syns bättre och så man kan sätta nåt lite högre bakom den.

Jag hade nog gjort detsamma! Svårt att veta hur stort det är, men jag ser genast nån klätterväxt som slingrar sig över det, och nån bellis eller annan färgglad blomma som sitter precis nedanför!
eld och vatten
Hej håller med Ingrids förslag. En mjuk fontän med en fin ljussättning. Det kan bli jätte läckert när det åter börjar mörkna tummenupp.gif
rahmat2
CITAT (Dito Verde @ 05-04-2008, 16:14) *
Ta fram det, gör rent det och låt det bara ligga framme. Det är jättefint!

Skulle gjort samma sak.
thomasini
Såg ett danskt program där någon hade gjort en fontän av ett kvarnhjul, verkligen fint!
Sussie F-Flower
Ja, fontän var väl ett bra förslag?
Visst är det fint där det ligger också men jag tycker nog att du ska ta fram det så det syns bättre.

Jag såg, någonstans (minns inte vart...), där hade dom delat stenen på mitten och lagt var sin del på marken framför var sin bro/ytterdörr som ett trappsteg. Två ingångar till huset. Det var annorlunda och snyggt!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon