Loobaman

jippie
zaaritha
Men--Grattis!
Monaxe
Så fint! tummenupp.gif Mitt blommar inte.... -cry-.gif
Malva15
Jag förstår din glädje!
Hur fick du det att blomma? confused.gif
theseraphim
de verkar blomma när de känner för det, mitt har blommat några gånger de senaste åren och min planta är ganska liten, ca en meter hög men visst blommar det ibland
Alexander-VG-zon3
det blommar som mest om det har blivit utsatt för frost .
Maria S i Skåne
Mitt har heller aldrig blommat, jag fick det 2004. Det är stort , strax under 2 meter, brukar ha det ute till efter första frostknäppen. Men icke några blommor! thumbdown.gif

Vad gör jag för fel? confused.gif
Stor kruka liten kruka?
Mer gödsel mindre gödsel?
skogstroll
lyckos! min har varken tecken på skott eller blommor
wolsse
Fin blomma!! Nu blir jag avundsjuk... biggrin.gif
Loobaman
Jag har nog mest haft en himla tur, jag göder rikligt med organisk orkidéenäring och har det i en kompakt lerjord. Annars står det mest i mitt fönster, jag vattnar när det ser tort ut och klipper inget i det (vilket jag iofs tror att man ska göra) om några dagar kommer hela trädkronan vara täkt med blommor lägger upp en ny bild då.
yenny
Va roligt, Grattis!
Alexander-VG-zon3
CITAT (Maria S i Skåne @ 06-04-2008, 14:16) *
Mitt har heller aldrig blommat, jag fick det 2004. Det är stort , strax under 2 meter, brukar ha det ute till efter första frostknäppen. Men icke några blommor! thumbdown.gif

Vad gör jag för fel? confused.gif
Stor kruka liten kruka?
Mer gödsel mindre gödsel?

ha det kallare ett par nätter runt -5c ,, sedan övervintrar du det svalt och ljust runt 0c +15c . ge den inte kväverik näring .
Eva St
tummenupp.gif Lyckliga du mitt har aldrig blommat men önskar såååå att det ska sätta några blomknopp
mariann jansson
Jag köpte ett olivträd för 2 år sen. Det har fått stå i samma kruka, klippte det något ifjol och det har övervintrat frostfritt. För ett tag sen tog jag och planterade det i rhododendronjord, krukan var full av rötter och nästan ingen jord. Är det någon som vet om det var tokigt eller okej, har letat vad den ska ha för omständigheter för att leva men inte hittat något om jorden. Tacksam för svar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon