Full version: Kompostbehållare
Elanor
Hej!

Jag har just flyttat till ett litet hus med 600 kvm trädgård, sex träd och många buskar. Jag har alltid tidigare haft komposter och skulle behöva det nu också. Tidigare komposter har varit öppna och där har jag lagt trädgårdsavfall och visst hushållsavfall. De komposter jag har haft har varit av nät resp. ett sorts självbygge av sly (tjocka grenar som vi virade ihop).

Nu bor jag med grannar tätt inpå och vill ha en SNYGG kompost i trä eller snarare två. De ska vara ganska stora. Jag har tittat på Mullbankens komposter men gillar inte deras utformning och framför allt inte deras pris. Är det någon som har något bättre tips? Jag hittar ingenting på nätet.

Jag är inte särskilt händig och har ingen snickarkunnig person i min närhet. Inte heller har jag någon släpvagn och jag känner mig heldum på byggmarknader. Så att bygga själv är inte mitt förstahandsalternativ.

Elanor
KURT
Varför inte bygga av pallkragar, det är ju mycket enkelt, bara att bygga på den på höjden när det behövs. Man kan ju måla dem om man vill göra dem lite vackrare:

http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=10281
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon