Sailor Pluto
Förra hösten blev det ordentligt städat på altanen. Tömde och sköljde ur varenda kruka, och kastade jorden i komposten. Idag gick jag ut och skulle slänga lite annat organiskt skräp och fick syn på något trevligt. De där tulpanlökarna som jag trodde var "slit-och-släng" hade börjat ta sig upp ur jorden. Misstänkte att de inte skulle klara sig utomhus men ibland är det roligt att ha fel smile.gif . Helt perfekt, eftersom det snart ska anläggas en ny rabatt tummenupp.gif .
Lilla Birka
Ja, visst är det kul med små överrakningar. Jag har gjort likadant med krokus och påskliljor. Nu kommer det upp massor av små tête-á-tête i skräphögen och krokus har kommit upp på flera oväntade ställen genom åren här. Jag vet ju att jag slängde ut lökarna lite hur som helst, (jag har skogstomt) och förra året hittade jag en hyacint!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon