Ni vet säkert vad den heter...
Jag har två exemplar av denna fina kaktus, fick med på köpet när vi hyrde ett hus på landet.

Försöker behandla dem lite som novemberkaktusar, har förstått att de blommar extra fint till hösten/vintern när de får vara ute lite på sommaren, gärna ända in i tidig höst...
När vi bodde på landet bodde dessa två på en stor inglasad altan där de stortrivdes och poppade fram massvis av blommor mest hela tiden utan att följa någon särskiljd säsong.
Nu sedan vi flyttat till lägenhet har de tyvärr mest sett lessna och vissna ut... Alla mina blommor fick visserligen en total kollaps när vi tog ner en innervägg bestående av svartbetong och allt blev dammigt, säkert ett tjugotal av mina kära växter har dött i sviterna av detta damm, trots idel duschning...

Den minsta av dem har jag planterat om i en lite större kruka men den största av dem sitter i en jätteampel där man ser att den förra ägaren planterat om den lite lustigt genom att sätta ned den urvuxna krukan i en större kruka osv...

Idag klippte jag loss lite förtorkade grenar på den. Den har ändå massor av nya skott som skjuter i höjden uppepå.
Hur ska dessa kaktusar skötas? Varför mår de inte bra i lägenhet? Vad vill de ha för skötsel? Ska man ha något liknande orkidékompost till dem kanske, med bark i?
*många frågor*