lolo
Jag har idag köpt en kraftig krukrotad planta full med knopp, 25-30 cm, (väldigt fin!) på K-Rauta för 119,-. Tyckte priset var helt OK, förstås, men nu undrar jag över skötseln fram till planteringen av den i mitten maj? Har vattnat igenom den rejält förstås, och ställt den i inglasningen i en frostfri ytterkruka. Det kan komma några frostknäppar till, men inglasningen håller allt som oftast plusgrader denna tid och framåt. Är det något särskilt att tänka på? Solen gassar på under eftermiddagen, så det kan bli riktigt varmt där fr o m maj.

Oerhört tacksam för råd från er alla kunniga. Tack på förhand!

mvh

Ann-Louise N, utanför Umeå.
ingrids
Inte riktigt mitt område men skydda mot stark sol brukar vara en regel för rhododendron, och se till att den inte torkar ut i sin kruka. (Fast övervattna är ju inte heller bra ...) Kanske kan du ställa ner den på golvet om det inte blir alldeles för mörkt, det borde vara jämnare temperatur.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon