Fru Frö
Har en nyinköpt änglastickling,ca 6 cm hög som jag upptäckte en blomknopp på igår - bör jag ta bort denna? crying.gif

Fråga 2 - vad ska helst sticklingar planteras i för typ av jord? Mina köpte jag med en liten klump jord som hölls ihop av papp(?)/fiberväv(?). Hade endast pelargonjod och såjord hemma, så jag satte dem i såjord.

Hur länge mår en växt bra i såjord?
Gillan
Jag kan bara svara på hur jag själv skulle ha gjort, och jag skulle ha planterat den direkt i kossa-på-påse. Såjorden tror jag blir lite för mager för den. Knoppen ja.............det där är en samvetsfråga, men jag hade kanske tagit bort den tror jag. Men bara tanken gör ju ont, så jag förstår om du hellre vill låta den sitta kvar.

Lycka till tummenupp.gif
Fru Frö
Jag ska åka och köpa annan jord idag, så kommer jag nypa bort knoppen -cry-.gif -cry-.gif ......tror jag......
Bassam
Hej
Jag tycker att du kan blanda ko gödsel med lera.
Lycka till, H: Bassam.
Fru Frö
Då har man vart iväg och handlat planteringsjord och kogödsel då.

Så nu har jag planterat om mina änglar i kogödsel, och min stora har fått en större kruka - nu väntar jag på mirakel, jag har inte sett tillstymmelse till blomknopp på denna. Har väl gjort flera fel kan jag tro under de år jag haft den.... nu har den även fått flytta in i vardagsrummet.

Så här trist ser den ut idag - beskäras något mer eller...... unsure.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon