Full version: I valet och kvalet
Thé
Jag hade just bestämt mig för att sätta Mme Boll, Mary Rose och Souvenir de la Malmaison i en rabatt. Men när jag skulle beställa började jag tveka och kom att tänka på att Geoff Hamilton såg väldigt fin ut. I så fall får Mme Boll stryka på foten.

Men jag hittar nästan ingen info om Geoff Hamilton, inte här på forumet och inte på roslistan.

Finns här några förespråkare för Mme Boll respektive Geoff Hamilton? Jag tänker på buskens utseende, härdighet mot sjukdomar och sådant.

Färgmässigt tror jag att mina tre ursprungliga passar bra ihop, men Geoff Hamilton verkar ha varmare rosa färg. Kan det se konstigt ut? confused.gif
Thé
Tänkte slänga den här tråden, men det verkar inte gå.

Mme Boll blir det.
Kajsa
Geoff Hamilton
Bor du i en varm zon kan den bli så här frodig, 1.20 - 1.5 m skriver Help me find.
Bilder från varmare platser än här ska man bara komma ihåg.
Mme Boll är svår att undvara, har lyckats komma hem med 3 ex.
Thé
Hjälp, vad fin Geoff Hamilton var!

Men så är det i rosenvärlden... alla är så fina så fina och bara måste införskaffas.

Nu kan jag inte bestämma mig igen...

Kajsa, hur stor trädgård har du? Du verkar ha mååånga rosor!
Kajsa
Jo, har en normalstor trädgård 850 kvm, en del av gräsmattan ryker varje år. Att jag kommit hem med tre Mme Boll är mest skämmigt, fattar inte hur ? Har inte plats att handla så. Har beställt en massa nya sorter i vår, har klurat hela vintern på platserna, är rostokig !
Thé
Då borde jag också kunna klämma in många. Har nog 700 kvm och "allt" är gräsmatta. Men inte länge till... giggle.gif
Thé
Nej, det blir nog Geoff Hamilton. Känns mer spännande! Sedan kanske jag kan tillföra något här på forumet om det går bra smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon