lyckebo
Har ni någon aning om vad detta kan vara??? Eller kanske den bör växa till sig lite till??

När är det lagom att utskola plantorna???

Tosan
Kan det va krasse kanske?
Gåsis
Tror på krasse jag med.

/Åsa
Lotta22
Hur ser de nya bladen ut som kommer efter hjärtbladen?
Det kan kanske vara någon sorts malva.
lyckebo
Dom nya bladen är flikiga/taggiga.... Inte alls som dom första bladen.

Väldigt sicksackiga i kanterna...? Förstår ni???

Jag kunde inte ta en bild med kameran...Den är inte så bra på närbilder =)
Tosan
JA då lutar nog jag åxå åt Malva
Mrs-E
för att ställa till det , så liknar det en av mina stockrosor........(men den kanske är en mutant) ninja.gif crazy.gif
annagranq
jag tycker också det liknar stockrosor
Eva 33c
Min första tanke varockså stockros. Men de och malvor står ju varann ganska nära, så de måste nog växa på sig.
Tosan
Ja, mina malvor och stockrosor ser exakt likadana ut när de kommer upp på våren, förutom att den ena har en vinröd fläck precis vid bladfästet, och jag minns aldrig vilken.
lyckebo
Det kan nog vara stockros... för sånna har jag ju planterat någonstans =)

Låter den växa till sig lite så får vi se...

Om det nu är en stockros. Vad bör jag tänka på vid utskolning???
lyckebo
När kan jag utskola dom???
annagranq
jag tror du ska låta dom växa till sig innan du planterar ut. Det är lättare att sköta om plantan om den är i kruka tills den ser stark och livskraftig ut. Däremot kan du ju ha den ute på en skyddad, skuggig plats, och sköta den där tills den är större,
Förra året sådde jag stockros i april(inne) och jag hade dom i kruka tills i juli (ute) då såg dom stora, robusta och fina ut och fick en plats i rabatten. I år har jag satt betydligt tidigare och dom är jättestora så jag fantiserar om att de kommer hinna blomma innan utplantering

lycka till
anna
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon