buffy
Jag har köpt rot"knölar" av röd jättesolhatt, eftersom jag förut misslyckats med plantor som jag sått själv. Är det ngn här som vet om det är en växt som mördarsniglar gärna äter? För i så fall planterar jag inte ut dem på friland utan försöker odla dem i krukor.
mariann jansson
Menar du Echivera purpurea, typ Magnus? Vi har inga mördarsniglar ännu hos mig i Sundsvall, däremot vet jag att råddjuren gillar dom, för de var i höstas och smaskade på mina. Men de kommer säker igen nu till våren, för roten finns ju kvar.
embees
CITAT (buffy @ 07-04-2008, 11:44) *
Jag har köpt rot"knölar" av röd jättesolhatt, eftersom jag förut misslyckats med plantor som jag sått själv. Är det ngn här som vet om det är en växt som mördarsniglar gärna äter? För i så fall planterar jag inte ut dem på friland utan försöker odla dem i krukor.

Echinacea är inte sniglarnas favorit hos mig iaf.
MB1965
klarar sig fint från sniglarna... och vi har mååånga sniglar här på västkusten ...

smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon