Full version: Pellisparad
Monarda
Här är några av mina nyförvärv som precis börjat blomma!

P4070061a.jpg

P4050056a.jpg

P4050055a.jpg

P4050052c.jpg

Nu hade jag bestämt mig för att bara ha vita pelargoner i år men tyvärr inträffade något som gör mig synnerligen sur. Etiketten stämde inte med blomman! mad.gif Jag trodde jag köpt en Stellar Artic Star men så här blev det och jag har ingen aning om vad det kan vara. Någon här som vet?

P4070059a.jpg

Dilara
Mycket vackra - Grattis!
MariaÖrebro
Kan du inte reklamera den rosa? Har du drivit upp dem själv, eller köpt dem "färdiga"?
Monarda
Dom är inhandlade som små skott och den här blev omplanterad innan den bekände färg. Det känns lite som borkastat arbete, men den får väl stå där som en katt bland hermerlinerna. Hade varit kul att få veta vad det är i alla fall.
Ullet
Eller så byter du bort den mot en annan vit pelargon? Det finns massor med folk därute som tar emot en ny pelargon med öppna händer o du får din nya vita istället. det är svårt att identifiera den då man inte ser växtsättet, ståndarna mm. Sen kan det ju vara en dvärg men som blivit stor iom att den planterats i en större kruka osv. Det är mkt svårt att se vad det är då. :-)
karlsdal
Monarda: Du vill inte skänka/sälja sticklingar? Framförallt från Grafitti White, så läcker!!
stennie
SÅ fina dom vita är ! 000.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon