Full version: Älskar min bebis
winny87
Igår märkte jag massa knölar på min 10 åriga hunds bröst. Idag ringde jag vetrinären och fick veta att det nästan bara kan vara Juvertumörer, elak artade som goda men måste opereras hur som helst. Jag har ingen försäkring på henne och vet inte vad jag ska jag göra! jag är 20 år och är tim vikarie hur ska jag få tag på dessa pengar!? Winny har ju varit med halva mitt liv hon är min Bebis och jag vet inte hur jag ska kunna leva utan henne :0( Snälla säg att det finns mer än avlivning och operation att välja på!!

Mvh En mycket ledsen ida med sin 10 åriga Bebis Winny
herkules
det ska finnas någon fond/stiftelse där du kan söka pengar, ska leta och se om jag hittar den. finns det ingen chans att du skulle kunna få ta det på avbetalning, en del veterinärer är ju schyssta med sånt.
håller tummarna, är tiken frisk fö så har du allt att vinna på att operera henne (opererade själv en tik som var 10 år för juvertumörer, hon blev 14 år och 4 månader)
bahia1
Hej!

När min Golden 4 1/2 år fick juveltumörer 3 stycken tog dom prov på dom och undersökte om det va godartade eller inte, jag bestämde i alla fall att ta bort dom och det va inte så farligt dyrt. Du kan säkert få bet. lite i taget om hunden är ung och frisk för övrigt.
Min Golden tjej Tilda blev 11 år och nu har jag Goldentjejen Nova hon blir 8 år 1 okt.
Lyckat till
herkules
miltons fond hette den men den är numera borta, trist! sad.gif
ängsvädd
Kontakta Djurens Rätt och fråga om de har någon passande fond.
160kvm stort hus
Är inte hunden försäkrad? ohmy.gif
Hör med dina föräldrar / syskon / vänner osv. Ta ett lån alt ett kreditkort. Det är ju dyrt i efterskott men....

Operation är nog det enda om du vill att vovven ska leva med ett tag till.
Min stora slusky opererades när hon var tio. Idag är det en pigg dam inne på sitt 14:e år.

Håller tummarna för att det går bra.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon